Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til vareregulering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 20. Sep 15
Indlæg ialt: 22
Fra  Gladmor.dk Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer Smile

jeg sidder og skal have reguleret mit varelager og er lidt i tvivl.

Jeg har optalt mit varelager og kan se mit vareforbrug for 2016 på min balance. Differensen er en del højere end jeg havde regnet med. Da jeg ikke har solgt særligt mange varer. 

Jeg har dog betalt for varer i 2016, som færst er leveret i 2017. Det giver vel et forkert billede? 

Kan i hjælpe og måske skære det lidt ud i pap? Skype-ItWasntMe

Vh Tine

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Betal dig til lidt bogføring for der er alt for mange gale regnskaber fordi alle vil selv men

Hvornår du betaler har intet med indtægt og udgift at gøre. Alt bogføres på fakturadato og dit varelager tælles op til indkøbsværdi ex moms Per 31/12 og lægges ind som vareregulering og så bliver det korrekt

Har du ikke solgt ret meget og er i år 1 så stiger dit resultat med præcis værdien af lager 31/12

Der er så bare masser af andre faldgrupper, og kan man ikke det her, så skal man ikke rode alene med det (og jeg er ikke en der laver den slags mod betaling, men der er masser til gode priser)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvornår har du optalt dit varelager? Det skal jo gøres pr. statusdag.
Jeg ville bogføre det således at man har 2 ekstra konti i driften, som hedder Varelager primo og Varelager ultimo.
Så ville jeg Debet Varelager Primo og Kredit Varelager (i aktiver) - for at få primovarelageret ind.
Derefter ville jeg så bogføre mit optalte varelager ind. Debet Varelager og Kredit Varelager Ultimo. På den måde trækker du dit varelager ultimo fra dit vareforbrug.

Hvis du har betalt for varer i 2016, men som du først får i 2017, så kan de vel ikke være på dit varelager, men du kan vel postere dem som Forudbetalte varer, hvis det virker mere korrekt for dig. :) 

Jeg håber at det giver mening. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:
Hvis du har betalt for varer i 2016, men som du først får i 2017, så kan de vel ikke være på dit varelager, men du kan vel postere dem som Forudbetalte varer, hvis det virker mere korrekt for dig. :) 
ja både kan og skal - flydende varer eller hvad man vil kalde dem. Er de med som udgift skal de også med som lager (man har varen til gode om man bedre kan lide den tanke - et tilgodehavende) Ellers var løsningen på at få overskud væk let - bare køb en masse 31/12 og bogføre udgiften - men den går jo ikke så helt enig bare SKAL bogføre dem som lagerværdi

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)