Hej alle, Sagens kerne er den, at jeg har modtaget en faktura fra Verifone, angående en licens der gælder hele 2017. Min virksomhed, som er en enkeltmandsvirksomhed, OPHØRTE dog med ophørsdato d. 31.12.2014. Min spørgsmål går på, om virksomheden har ret til at fakturere mig for en licens i 2017, der gælder for 2017, når min virksomhed ophørte i 2014? Derudover har jeg haft et utrolig dårligt forløb med firmaet, der vil inddrive pengene - jeg har forsøgt at lave en tidslinje for neden: 1: Jeg modtager, SOM DET FØRSTE, en inkassovarsel fra et advokatfirma. Jeg har således ikke modtaget nogle rykkere fra Verifone, fordi de har sendt rykkerne til en gammel adresse som jeg ikke er på længere. De sender den helt samme inkassovarsel, denne gang til en person som jeg slet ikke ved hvem er, men som er en tro kopi af den inkassovarsel jeg tidligere modtog på mit eget navn. 2: Jeg sender advokatfirmaet en mail om at mit firma er ophørt og jeg ikke ved hvorfor jeg modtager inkassovarslen. 3: Advokatfirmaet reagerer slet ikke på mine mails, men sender nogle måneder efter et brev om, at jeg er blevet registreret hos RKI. 4: Jeg ringer til advokatfirmaet og forklarer dem situationen, hvorefter de siger at de vil vende tilbage til mig. 5: Jeg modtager en mail fra advokatfirmaet, hvori de viser mig en kvittering fra 2011, hvor jeg har lavet et ejerskifte fra den gamle ejer af forretningen til min virksomhed. Derudover fremsender de Verifones originale faktura hvori der står at, jeg faktureres for et års license af deres produkt, dette gælder som sagt for året 2017. Der står yderligere i brevet at jeg skal betale senest 10 dage efter modtagelsen af mailen. Jeg ved overhovedet ikke hvad jeg kan stille op i denne situation. Kan Verifone fakturere mig for en licens i 2017 når min virksomhed har været ophørt i flere år? Er det fordi jeg ikke aktivt har været inde og afmelde Verifone, at de kan tillade sig dette? Da det ikke drejer sig om en ydelse jeg fik da virksomheden var aktivt, så ville jeg da umiddelbart tro, at man ikke bare kan sende en faktura ud til en gammel kunde? Håber I kan hjælpe mig med ovenstående - jeg står klar til at uddybe såfremt der er behov for det! På forhånd tak. |
IværksætteriKBH:Jeg ved overhovedet ikke hvad jeg kan stille op i denne situation. Kan Verifone fakturere mig for en licens i 2017 når min virksomhed har været ophørt i flere år?
Er det fordi jeg ikke aktivt har været inde og afmelde Verifone, at de kan tillade sig dette?
Om det er god skik/kundeservice fra leverandøren må stå hen i det uvisse.
Men har du købt et løbende abonnement, så har du også selv en forpligtigelse til at opsige dette. Ligeledes som du har en forpligtelse til at oplyse om adresse-ændringer. Så vil mene (lige umiddelbart) du hænger på regningen.
Nu ved jeg ikke hvad det er får en licens/abonnement du har købt, spørgsmålet er om virksomhedens ophør umuliggør leveringen af licens/abonnement? Med andre ord; har du haft mulighed for at bruge licensen/abonnementet (om du reelt har udnyttet muligheden er i sig selv irrelevant) ?