Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til "alt det en bank skal have" for at vurdere lån....

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er der nogen der kan hjælpe med at sætte alt det op som en bank skal bruge for at vurdere om de vil låne til opstart af "denne" ide...

Jeg har forgæves forsøgt selv at sætte tingene op efter anviste skemaer men står simpelthen af og tænker at det her må jeg have hjælp til.

Jeg kan hverken stille med et fint regnskab der viser et kæmpe overskud eller en løn der trækkes ud, og dermed heller ikke en fin årsopgørelse. Jeg er bare helt almindelig, kæmper for mit lille firma og tænker; jeg har en god ide og det skal der bruges nogle midler til, men jeg skal have det hele fortalt på "skemaer" så banken vil se på det og tænke; det er da en god ide og den vil vi gå videre med til Vækstfonden for kaution da hun ikke selv kan kautionere....

Lyder nemt men hold nu op det er svært............

Derfor håber jeg på hjælp herinde fra..........

På forhånd tak for venligheden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kender jeg ikke de "skemaer" der er tale om

Som udgangspunkt kan du læse dette om hvad banker normalt skal bruge http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/ny-bankkonto-hvorfor-er-det-besvrligt.html  Nogen gange er det en fordel at have en person der taler "banksprog" med i banken - en lidt økonomikyndig person (ex en revisor hvis man har en sådan eller anden - netværks bekendt osv)

Generelt kan det være svær gang at lige fra start skulle via væksfond kaution. Som udgangspunkt er det uanset hvad, banken som vurderer og siger ja - og til den ende vil de kunne føle sig sikre på, at den der låner kan stille sikkerhed

Selv uden lån, har de mange krav - herunder selvskyldner kaution og også ofte en pris for kontoen. Det skyldes dels at de betaler penge for at have penge stående idag - renten for dem er negativ og, at det faktisk ikke er gratis at drive bank og erhverv giver dem, selv uden lån risiko, som forklaret kort i denne video 

https://www.facebook.com/jhannover/videos/10154411568204787/ 

Prøv de to links og sæt dig godt ind i det - så skal det normalt sagtens lykkes at få en konto - mens lån ofte vil være meget vanskeligt for en opstart

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Du kan også gribe fat i mig, så ser vi på det. Helst via mail.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)