mit firma Opti-Mal ApS. har fået en dårlig anmeldelse på google, af en person som firmaet aldrig har udført noget som helst arbejde for.. Firmaet har eksisteret i ca. 10 år, og har aldrig fået, hverken gode eller dårlige anmeldelser. Vi udfører tagrens/tagmaling og isolering med papiruld og grafitbehandlet EPS. Vi har kontrakt med en af DK's større virksomheder, hvor vi udfører tagmalerentrepriser for dem, og mange af vores privatkunder, er kunder via mund til mund. Vi får også henvendelser via vores hjemmeside www.opti-mal.dk. Forleden lagde jeg mærke til at vi har fået en anmeldelse. Anmeldelsen lyder: een stjerne. Absolut ikke pengene værd. Anmeldelsen har stået der i et år's tid. (gik for et par mdr. siden og tænkte lidt i mit baghovede, at det var lidt mærkeligt, så få henvendelser vi har fået i år, fra private). Vi har rettet henvendelse til google, og bedt dem fjerne anmeldelsen, da vi jo ikke har udført noget for vedkommende, men anmeldelsen står der stadig. Mit spørgsmål er nu, what to do? Jeg er rimeligt sikker på at denne anmeldelse har haft indflydelse på vores ordretilgang. Jeg ved hvem anmeldelsen stammer fra, og det er fra en herre som driver en dyrere restaurant, hvor min kone og hendes veninde kørte til for at være "sikre på at få ordentlig mad" begge gik meget skuffede og et par tusind fattigere derfra, og gav vedkommende en anmeldelse på trustpilot. Een stjerne: absolut ikke pengene værd. Så kan man jo tænke karma.... Men fakta er, at pigerne har haft en dårlig madoplevelse, og manden har aldrig brugt vores firma til udførelse af noget som helst. Venter spændt på feedback. Hav en god dag med venlig hilsen Kenny. |
Det er jo desværre det der sker. De fleste gange jeg selv har fået en dårlig anmeldelse, er det fordi GLS har smidt en pakke væk eller en leverandør der klokker i det, og lover at sende en vare med det samme, som kommer flere uger efter. For mange af de kedelige oplevelser skræmmer folk væk. Og de fleste gange er det de sure kunder der skriver en anmeldelse.
Google anmeldelser er ikke så brugt, og derfor betyder det ekstra meget når folk skriver noget dårligt. Jeg var ansat i en virksomhed hvor en tidligere medarbejder svinede firmaet til på Google sammen med alle sine venner.
Den gang kunne vi ikke gøre noget, men til sidst lavede vi en ny firmaprofil på Google. Besværligt, men en løsning. Jeg tror ikke at den tidligere medarbejder så der kom en ny profil, for der skete ikke mere.