Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Algebehandling af tage

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 15
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. Da den kære danske lovgivning siger, at man skal blænde nedløbsrørene i tagrenderne og suge den resterende algebehandling op og ned i en beholder, så søger jeg hermed et råd til hvordan pokker jeg kan få det til at lykkes?  

Har evt. tænkt på en dykpumpe, men ved ikke om det er den rette til sådan en opgave? 

Den overskydende algebehandling skal transporteres fra tagrenderne og over i en beholder, som står maks 20 meter væk. Tænker at det skal transporteres gennem noget slange, men der skal noget pumpe til også. 

Nogle forslag? 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2080
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Engly:
Den overskydende algebehandling skal transporteres fra tagrenderne og over i en beholder, som står maks 20 meter væk. Tænker at det skal transporteres gennem noget slange, men der skal noget pumpe til også. 

En dykpumpe kan være løsningen. Har en kunde, der laver samme type opgaver, han anvender palletanke med indbygget centrifugalpumper til opsamling af "slam". Dette køres derefter i deponi, da der er asbest samt algefjerner i.

Der findes mange typer pumper, du kan evt. tage en snak med: http://www.iversen-trading.dk

De er stærke i pumper.

Tilmeldt 23. Aug 15
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for dit svar. Ved du om jeg kun skal opsamle, hvis det er asbesttage, der bliver behandlet?

For gamle eternittage skal jeg ikke til at algebehandle, da der er for stor risiko ved brug af højtryksrenser. :)

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2080
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Engly:
Tusinde tak for dit svar. Ved du om jeg kun skal opsamle, hvis det er asbesttage, der bliver behandlet?

Nej, det er alt, da væsken skal i deponi.

Tobias Engly:
For gamle eternittage skal jeg ikke til at algebehandle, da der er for stor risiko ved brug af højtryksrenser. :)

Dette kan gøres med børster således B-pladerne ikke ødelægges.

Tilmeldt 23. Aug 15
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for dine svar. Tror asbesttage bliver for omfattende, da jeg vi i princippet kun kommer til at tilbyde algebehandling med HT renser :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12669
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener det er direkte ulovligt iht arbejdstilsynet at bruge højtryksrenser på asbestholdige tage / materialer.

Hvad kravene er til bortskaffelse spildevand må være noget myndighederne kan svare på f.eks miljøstyrelsen.  Det lyder som meget omkostningstungt hvis alt spildevand skal på deponi, så vil det nok være langt mere økonomisk at  lave et lille filtersystem der kan fjerne både slam og algemiddel. 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 23. Aug 15
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Har snakket med Miljøstyrelsen, men uden noget klart svar desværre :)

Tilmeldt 23. Aug 15
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Og har godt hørt at det skulle være ulovligt at rengøre asbesttage med højtryksrenser. Men hvis jeg sprøjter et lag algemiddel op på asbesttaget med brug af højtryksrenser og teleskopstang, hvor jeg ikke har nogen hård stråle på taget, er det også forbudt?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12669
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Engly:
Har snakket med Miljøstyrelsen, men uden noget klart svar desværre

Det lyder mærkeligt at de ikke har kunne svare dig, måske du skulle prøve igen.

Du har jo tildligere skrivet fælgende "  Da den kære danske lovgivning siger, at man skal blænde nedløbsrørene i tagrenderne og suge den resterende algebehandling op og ned i en beholder"

Hvad er det for en lovgivning du omtaler ? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12669
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Engly:
Men hvis jeg sprøjter et lag algemiddel op på asbesttaget med brug af højtryksrenser og teleskopstang, hvor jeg ikke har nogen hård stråle på taget, er det også forbudt?

Det er nok næppe forbudt, men du vil så sikkert opleve at  nogen kontakter arbejdstilsynet i den tro at du vil bruge højtryksrenseren.  Reglerne kan du se her punkt. 1.3.2 https://arbejdstilsynet.dk/da/regler/at-vejledninger/a/c-2-2-asbest

I øvrigt er en højtryksrenser nok ikke det bedte udstyr til bruge til påføring af rensemiddel, da dysen ikke er specielt eget til dette formål.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)