Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en under 18 have en % del af min IVS

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg sidder og spekulere over om jeg som myndig (18 år) har en IVS og har en programmør som er under 18. Vi har snakket om, at han får en % del af virksomheden, men jeg ved ikke om det er lovligt. Han har sagt, at han kan få hans forældre til underskrive kontakten og at det er dem der ejer % del men det er ham der yder arbejdet og pengene går til ham. Er det lovligt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du kan eje 100% om du vil - eller 50%. Det eneste der skal til er, at du sammen med hans forældre stifter et IVS (eller ApS) 50/50. Straks derefter sælger forældrene deres 50% til ham under 18. 
Du skal så være direktør og han ansat og I ejer 50/50

To i et IVS - Husk ejeraftale som er livsvigtig og husk der er omkostninger - lovpligtig arbejdsskadeforsikring med to ansatte (eller direktør og ansat - den skal dække ejer og ansat) regn 2.00-3000 kr per år - bank erhvervskonto - ikke spor let med en under 18 som ejer, så regn med at du alene skal kautionere MEN tal med bank inden stiftelsen med en ejer under 18 kan det nemt blive et NEJ - og regn let 5.000 kr til sådan en erhvervskonto + regnskab og årsrapport i IVS - kan I det - for ellers igen penge til det

Der er masser af fejl at lave i et IVS og mange får bod for det ene og andet - så få en med styr på det til at hjælpe og kryds alle disse 12 pkt af http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html 

Men ja det er fuldt lovligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)