Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål og tanker vedr udlejning af bolig, virksomhedsordningen og mere. Alle svar værdsat.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg er i øjeblikket ved at købe en lejlighed med udleje for øje og har i den anledning prøvet at læse så meget op på finansiering, regnskab og virksomheds og kapitalordningen som muligt. I forlængelse heraf har jeg nogle spørgsmål som jeg håber i kan være behjælpelig med og nogle tanker som jeg også håber kan blive kvalificeret.

1: Hvad er forskellene hvis nogle nogle, mellem at have en enkeltmandsvirksomhed som bruger Virksomhedsordningen (vso) og at bruge ordningen som privatperson, når det kommer til udleje af bolig? Som udgangspunkt køber jeg personligt lejligheden, kan der være fordele ved at oprette en rigtig enkeltmandsvirksomhed, overføre lejligheden til denne og så leje boligen ud herfra?

2: Jeg har læst et enkelt indlæg om at man kan indføre sin gæld for boligen i virksomhedsordningen således at overskuddet efter skat (25%) kan bruges til at afdragelånet. Som jeg læste det var det en fordel da man kunne afdrage på gæld uden at skulle betale restskatten fra de 25% op til personskatten. Er det nogle der kan afkræfte eller bekræfte det? Hvis det er muligt er der så nogle forudsætninger som skal være opfyldt?

3: Såfremt det er muligt at tage gælden med ind i ordningen som privat person eller overføre den til et oprettet enkeltmandsvirksomhed, så kommer jeg til at stå i den situation at overskuddet efter de 25% i skat ikke er nok til at dække afdrag på lånet hvorfor der må tilføres midler. Er der noget til hindre for at tilføre midler fra min økonomi ind i udlejningsordningen i dette scenarie?

3.a: Jeg har læst om andre her på siden som i stedet for at at indskyde midler har lånt midlerne til deres virksomhed eller "virksomhedsordning". Formålet hermed var at de kunne tage en rente herfor at derved optimere deres økonomi. Som jeg forstod det kan man låne til egen virksomhed med en sats der hedder diskontoen +4%. Ville dette være muligt for mig at låne penge til min egen enkeltmandsvirksomhed eller til mig selv i princippet hvis jeg udlejer gennem brug af virksomhedsordningen?

Jeg sætter pris på alle svar, da jeg er lidt usikker på hvad man kan med både VSO som privatperson og VSO som enkeltmandsvirksomhed.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er noget du misforstår

Uanset hvilken ordning du bruger skal ejendommens køb og gæld med. Afdrag har kun noget med virksomhedens likviditet at gøre og ikke noget med skatten. som tommelfingerregel Er renterne større end kapitalafkastet skal du vælge virksomhedsordningen

Virksomhedsordningen - Sydbank Privat - Blandt

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Og virksomhedsskatten er 22% og ikke 25%

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)