Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Efterlysning af software - findes det overhovedet?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg håber at I kan lede mig på sporet. Jeg har uden held ledt efter software med (minimum) følgende funktioner:

Timeline-funktionerne i eksempelvis dette program (med mulighed for publicering):
https://www.tiki-toki.com/

Det jeg specifikt har brugt for er en kalender med mulighed for at ligge tekst, billeder, dokumenter, video, links etc. ind som en begivenhed og så med mulighed for at publicere det grafisk enkelt og indbydende på eksempelvis en hjemmeside...

KOMBINERET med "reminder"-funktioner:
Hvis jeg har lagt over 1.000 events ind på min timeline (i mit tilfælde begivenheder i en persons liv), så skal jeg kunne definere at programmet skal minde mig om hvornår der eksempelvis er gået 1 år, 1.000 dage, 10 år, 10.000 dage, 25 år, 50 år, etc. fra en bestemt begivenhed. Man kan kalde det mærkedage.

Hvis jeg på min timeline har lagt en begivenhed ind 1. august 1968, så skal programmet eksempelvis 10 dage inden 1. august 2018 minde mig om at det 1. august 2018 er 50 år siden denne begivenhed fandt sted.

Og så vil det jo være helt up-to-date, hvis programmet kan hive udvalgte feeds ind fra Facebook, Instagram etc., så det udover det historiske overblik også "fortsætter" historien fremadrettet. Men det er nice-to-have.

Jeg skal bruge det i opbygningen af et historisk overblik over en persons liv og arbejdet med denne storytelling fremadrettet.

Jeg vil tro at mange journalister, dokumentarister, forfattere etc. vil have stor gavn af et sådan program. Og så forestiller man sig jo at det naturligvis må findes. Men jeg har ikke kunne finde det indtil videre.

Findes det?

Mvh Mikael

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)