Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MIN FREMTID OG UDDANNELSE! HJÆLP!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen!

Jeg er en dreng som skal starte i 9. efter denne fantastiske sommerferie.
Som alle 9. klasses elever, eller os unge mennesker, som snart skal vælge hvilken uddannelse og hvilken retning vi hver især ville gå, tænker jeg at det er ret normalt at tænke over hvor man ville ende hende i livet, og hvordan man kommer dertil.
Mit drømmejob lige pt. er at jeg vil blive Key account manager, CRM manager eller være ejer af egen virksomhed. Det kan selvfølgelig hurtigt vende 180 grader. 
Efter 9. klasse har jeg tænkt at tage en HF uddannelse eller HHX (SKRIV HVAD DER FORTRÆKKES BEDST, HVIS JEG ØNSKER AT ARBEJDE MED DE JOBS, SOM ER SKREVET, TAK)   og videreuddanne mig med Handelsøkonom uddannelsen og efter står jeg med nogle dejlige muligheder.

Hvad tænker i om hele situationen, og hvis der er en bederer eller mere lærerig vej gennem, så skriv endelig :) 

-Ser frem til jeres dejlige kommentar.

Fra Haderslev
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 84
Fra  Sundtema.dk Skrevet kl. 04:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt klart hhx hvis det er de jobs duvil have. Har selv en hf og selvom det var sjovt er det ikke 2 år hvor man lærer vildt meget om et specifikt emne, men mere en meget bred uddannelse

sundtema.dk har stor viden om sund mad, livsstil og artikler om fødevarer

Tilmeldt 4. Aug 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal du have!

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må da være en uddannelsesvejleder tilknyttet din skole, som du kan søge råd - og ja - vejledning hos.

Jeg kan ikke se, hvorfor du blander HF ind i det. Lidt firkantet set, kan du tænke sådan her: Skal jeg bruge de naturfaglige fag til noget i mit kommende arbejdsliv? Hvis svaret er ja, som vælger du gymnasiet. Er svaret nej så vælger du handelsskolen. Mener du, at du skal bruge hænderne til noget, så vælger du en passende uddannelse på teknisk skole.

Tænk over hvad det er du gerne vil, og vælg uddannelse med de tanker i baghovedet. Du skal ikke bare vælge gymnasiet, fordi alle andre gør det, eller fordi det er god generel uddannelse. Uddannelsen på handelsskolen er lige så god, hvis ikke du skal bruge de naturfaglige fag til noget.

Held og lykke med dit kommende valg. Det er ikke nemt :)

Tilmeldt 4. Aug 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. Er bare ikke helt enig med mig selv, da der flyver rigtig mange tanker igennem mit hoved, så tænkte der var mange muligheder, hvis nu jeg ville ændre min mening.. Men ja tror jeg er kommet til enighed med mig selv, og læser en HHX og prøver at få et job som telemarketing virksomhed også tager jeg den derfra. Det var en der forslog det. Hvad tænker i om det? Synes selv det lyder meget godt, hvis jeg sigter efter at være Account manager??

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt inspiration.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgeligt er der mange ting som flyver rundt i hovedet på dig og tingene virker forvirrende. Vi har nok alle sammen været der. Det vigtigste er nok ikke om du tager gymnasiet eller handelsgymnasiet - basalt set vil du (med få undtagelser) kunne få de samme muligheder. Det vigtigste er derimod, at du tilgår det med fornødden seriøsitet og også tænker over, hvorvidt du er god til det naturvidenskabelige og almene (hvorefter gymnasiet jo vil være oplagt) eller om det skal være mere praktisk og businessorienteret (i så fald handelsgymnasiet). Når du så er igang hermed har du 3 år til både at tage gymnasiet seriøst, få nogle gode karakterer så du kan komme ind på de rigtige uddannelser og samtidigt finde ud af, hvad det egentligt er du gerne vil med dit liv - det er trods alt ikke nu, at du er nødt til at tage den beslutning :)

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med en HHX, gymaniset er ikke lige så rettet mod at blive selvstændig.

Imens du tager HHX så sørg for at komme emd i Young Enterprise, hvor du lærer en del o start af egen virksomhed.

Efter det ville jeg anbefale en markedsføringsøkonom istedet for en handelsøkonom, da denne er mere teoretisk og du får langt mere viden, hvor handelsøkonom er langt mere praktisk og ikke kan bruges til så meget (Jeg har taget dem begge)

Det kan du så overbygge ned en professionsbachelor i innovation og entrepreneurship, hvor du lærer en masse om start og udvikling af virksomheder,

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)