Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal jeg forholde mig til 100% provisionsælgere

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 207
Fra  IB.dk Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi står og skal til at have samtaler med mulige kandidater til 2 stillinger som 100% provisionssælgere.

Vi er blivet lidt usikre omkring forholdene med sådan nogle sælgere og usikkerheden består i evt. endt samarbejde med os.

Lad os nu sige at det køre der ud af, og de sælgere bare rigtig godt , de vælger så at stoppe efter et 1 år, skal den pågældende sælger så stadig have provision af alt fremtidig salg til de kunder, som sælgeren har "fundet"  i de næste år frem??

Og er der andre ting man skal være opmærksom på i den sammenhæng??

Hilsen Thomas

Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere haft en sælger på 100 % provision. I den kontrakt vi havde med ham, fremgik det at vi ikke udbetalte provisioner efter et eventuelt ansættelsesophør. Jeg ved ikke, hvad der er normalt, men sådan gjorde vi det.

Jeg hjælper virksomheder med at sælge mere ved at arbejde med online markedsføring. Se mere på https://asento.dk/

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt afhænger af kontrakten der er blevet udarbejdet.

Det ville give mening fx at skrive ind at sælgeren modtager provision af salg i fx 6 måneder på den pågældende kunde, også selvom der måske opsiges fra den ene eller anden side.

Så holdes sælgeren også motiveret til at sælge mere, hvis du bare giver dem x% provision af deres salg i al evighed, skal de jo bare have x antal gode kunder ind, så de kan leve af de få aftaler der måske bare genfornyes, uden at du får nye kunder.

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

ALDRIG ALDRIG ALDRIG afløn sælgere i flere måneder efter at kontrakten er underskrevet.

Sørg for, at der betales EN gang for en aftale. Aftalen løber typisk i et år, 2 eller 3. Giv en god fast sum penge eller procentsats for hver aftale, der landes. Men pengene udbetales til sælgeren, så snart at hans del af aftalen er leveret. Det vil sige, at kontrakten er påbegyndt hos kunden og kunden har lavet den eller de første betalinger, som aftalt. Så ved man, at sælgeren har overholdt sin del af aftalen og skal lønnes derefter.

Men - man må ikke begå den fejl at aflønne provisionssælgere måned efter måned for salg, der er begået langt tidligere. Så ender man bare med sælgere, der bliver magelige og ikke behøver arbejde, da pengene jo vælter ind på deres konto. 

Det er iøvrigt meget svært at finde sælgere idag, som satser alt på et firma og vil arbejde på 100% provision. De må kræve en grundløn eller en garantiprovision og det skal du også være parat til at give dem. Men sørg for at garantiprovisionen er tilpas lav og muligvis med en forskudsbetaling af provision hver måned. Således at kun kræve for meget udbetalt provision tilbagebetalt, hvis det viser sig at være nogle døgenigte, der ikke laver en hujende fis - eller bare ikke kan sælge.

For hver (so-called) sælger jeg har mødt, har jeg mødt to, der ikke kunne sælge. Odds er altså ikke i din favør.

All the best herfra!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)