Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af erhvervsrengøring i København, Priser ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person



Jeg er ved at udarbejde en "plan" over min kommende erhvervsrengørings firma og ønsker jeres feedback på ting, som jeg føler mig lidt usikker i.

Jeg ønsker drive et firma, hvor ALT er lovligt, ingen sort arbejde. Ansætter jeg nogle medarbejdere, så skal de have fornuftig løn med feriepenge.
Forsikringer på medarbejdere og kundeforsikring, kørsel,revisor, sygepenge mv.  skal være i orden.


Jeg har læst mange amino tråde igennem og kan se mange rengøring-iværksættere tager 190kr + moms i time.

Det kan i mine øjne UMULIG betale sig!


Jeg tænker starte med trappevask og kontorrengøring i København

Hvad synes I er rimelig at tage i timepris med og uden rengøringsprodukter ?

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Den måde jeg syntes er bedst er at regne på hvad det koster dig pr. time, med og uden rengøringsprodukter. Ellers risikere du at det ikke kan betale sig.

Jeg har selv gået men tanker om at starte noget lignende.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

JustNiceMan:
Jeg har læst mange amino tråde igennem og kan se mange rengøring-iværksættere tager 190kr + moms i time.

Hvis de køre som et enkeltmands firma og kun har sig selv om ansat, så vil de ikke tjene noget i firmaet, men selv have fast job som lønmodtager. For hvis man tager skat, AM bidrag, forsikring og pension af prisen, det vil svare til, i følge min estimering, imellem 35-40 % oven i lønnen. Kommer delvis an på pensions ordning.

Så har man en time løn, på imellem 114-123,5kr i timen. Jeg kender ikke fasterne i din branche, men måske som dags arbejde er det standard?

Nat arbejde selvfølgelig dyrere.

Men lyder dog ikke som meget. Især ikke hvis man kender til rengøring fagligt, med de forskellige produkter og metoder.

Men måske de tjener deres penge ved at sælge deres rengørings produkter, og eks. vis leje af en polerings maskine. dette er sikkert ikke med i time prisen.Eller også de aftaler en fast rate, at det tager så mange timer at rengøre, og dermed kan du/medarbejder holde fri, selv hvis du/i er færdig før tid.

Eller også så tror jeg, at en del af deres priser er sorte, og de dermed snyder med indberetningen til skat og på fakturaen til kunden. (måske med kundens velsignelse) Jeg kan forstille mig, at der er meget sort arbejde i din branche.

Måske henvis dig til dine kunder på tilbud med f.eks. pris per kvadrat meter. Der er jo også forskel på en trappe og et fladt stykke linoleums gulv, og et køkken eller maskine sal.

Jeg tror ikke du kan sælge med en fast time pris, der er mange faktorer der spiller ind, ikke alt er lige hurtigt at gøre rent. Et gulv i Føtex eller en trappe opgang i Hr/Fru Jensens bolig blok, det tager forskellig tid. Og tag for eks. et supermarked, der gør de rent i lukketid, så der er de låst inde i en tidsperiode, indtil en evt. vagt låser op og deaktivere alarmen.

Mvh Allan

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

En tilføjelse, da er du baseret i København, så der er sikkert en højere pris/løn, da boligpriserne og leveomkostningerne også er anderledes end i. eks. vis Aalborg.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)