Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forening - Gode råd..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej -herinde... Geeked

Jeg arbejder pt. som tracheostomi-hjælper ved en ung hjerneskadet fyr.

Jeg overvejer meget kraftigt at "skabe en forening" for unge/folk med udfordringer, det kan være

handikap, hjerneskader eller andet.. Folk med udfordringer der på en ene eller anden måde savner hjælp til

at gøre det de brænder for... Det kan lyder lidt stort og flagrende, men jeg tror på det kan lade sig

gøre at få skabt et univers for disse mennesker hvor de kan nå noget af deres potentiale eller

også bare få nogen gode oplevelser... Har har både ideer til hvordan man kan laves store arrangementer

så som E-sport-partys, firma-besøg, eller noget helt andet de unge kunne tænke sig det.

men også mindre arrangementer man kunne lave for at komme igang, og have noget "story"

at gå videre med.. Jeg håber og regner med at mange af de ting og midler der skal bruges kan findes

ved at gå i samarbejde med firmaer, fonde og det offentlige der kan se mening med det man laver.

Uden at uddybe mere, vil jeg høre om der er nogen herinde der har nogen indspark eller

nogen de vil smide med på vejen; råd/ideer/faldgrupper 

På forhånd Tak, Amino-folks :)

Peter...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Fedt initiativ! Jeg ved ikke om det er dit mål, men jeg kan godt lide idéen om at give handikappede bedre adgang til eSport. Her er mine umiddelbare tanker om hvad du kan gøre for at komme godt fra start:

Du bør overveje at kontakte interesseorganisationer, som allerede har arbejder med de mennesker/aktiviteter du ønsker at lave, kan ikke forestille mig andet end at de gerne vil vejlede eller dele nogle erfaringer, de to jeg lige kan komme i tanke om er:

Parasport Danmark (Kan godt nok ikke lige finde ud af om de overhovedet gør i eSport allerede eller det kun er handikapidræt - det kan du jo lave om på)

eSport Danmark (Handikap er ikke nævnt på deres side overhovedet - igen, så kan du lave om på det)

Du siger du har idéer, men hvis du ikke har erfaring, så engagér dig i noget frivilligt allerede i dag. Du kan hente meget erfaring og finde en mentor/et netværk som kan støtte dig fremadrettet.

En sidste strøtanke:

Du kender sikkert allerede til nogle af de udfordringer, der opstår i arbejdet med handikappede og at sætte sig ind i brugen af deres hjælpemidler kan være en kæmpe fordel. Det eneste jeg lige kender til, som også er relevant i denne sammenhæng er SteadyMouse. Det er oversat til dansk i næste udgave -  jeg blev færdig i går (udover at have oversat det, har jeg ikke noget med produktet at gøre og har ikke modtaget betaling for det).

Du må meget gerne holde mig opdateret omkring dit projekt, men lige nu er det her det bedste jeg kan gøre.

/Anders

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er helt fin, men inden du lægger alle kræfter i,

er det måske en ide, at du finder ud af om ideen kan

realiseres indenfor det netværk af patientforeninger

m.m. som i forvejen eksisterer.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)