Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg et job som tekstforfatter eller lignende?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Jun 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i fuld gang med en HF, som jeg afslutter til januar. Derfra skal jeg videre på multimediedesigneruddannelsen, med henblik på en dag at kunne arbejde med at lave hjemmesider (Wordpress) og vedligholde dem, samt noget markedsføring og SEO. Jeg står og mangler lidt et studiejob ved siden af lige nu, og faldt over jobbet som tekstforfatter, hvilket ville passe perfekt, da jeg bruger meget tid på min computer. Jeg er hurtig og god til at skrive og researche, men hvor og hvordan får man disse jobs? Det skal være på dansk, da jeg ikke er 100% perfekt til engelsk.

Jeg er også åben overfor jobs med noget Wordpress, da jeg har leget med det i mange år - er dog ikke professionel til det, så ved ikke hvad jobsene egentlig kunne være, hvis der er noget Skype-TongueOut

Mangler du en tekstforfatter? 👉 www.ctekster.dk

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er interesseret i at starte som tekstforfatter hos et af de mange tekstbureauer så er det letteste nok at kontakte dem direkte, i stedet for at lede efter jobopslag.

Hvis du googler nedenstående bureauer, vil du helt sikkert kunne finde en kontaktadresse hvor du kan tilbyde din service. Jeg vil tro at de fleste altid er interesseret i flere skribenter, hvis du kan leve op til de forventninger de har.

Somera
Dintekstforfatter
Texta
Tekstspot
Alfabeto

Hvis du hellere vil starte som selvstændig skribent, vil jeg i første omgang anbefale at starte med at få et CVR nummer. De fleste som hyrer dig vil være interesserede i at kunne købe deres tekster som en ydelse fra din virksomhed. Det er super nemt.

Herefter er det bare at komme i gang. Hvis du søger tilbage på Amino vil du finde et hav af skribenter som er startet med at tilbyde gratis tekster for at komme I gang. Det er en rigtig dårlig ide.

Mit bud er at du starter med at tilbyde at skrive et vist antal tekster til en rigtig lav pris. Når du så har fået nogen kunder og leveret til dem, kan du stille og roligt hæve prisen, og når kunderne begynder at falde fra, ved du at du har ramt grænsen for hvad dine tekster er værd.

Hvis du starter med at udbyde X antal ord til 10 øre pr. ord, så skal der nok komme kunder i butikken (ellers skal jeg nok købe tekster). Nogen falder sikkert fra når du så hæver prisen til 15 øre pr. ord, og efterfølgende til 25 og op, afhængig af hvor god du er.

Jeg betaler selv omkring 15 øre pr. ord for ligegyldige SEO tekster, 22-25 øre for meningsfyldte fornuftige tekster som er værd at læse og kræver lidt research. 55 øre er mit eget maks hvor jeg forventer at skribenten virkelig har sat sig ind i emnet og lyder som en ekspert, men der er flere steder hvor tekster koster 75 øre til en krone pr. ord. Herover kommer naturligvis deciderede fagtekster eller journalistarbejde.

Vær dog opmærksom på at starte i det små. Det er svært at være skribent, hvis man ikke har et helt specielt mind-set. Jeg har haft utallige private PM konversationer med nystartede skribenter som havde masser af gå-på mod, men som aldrig endte med at kunne levere de aftalte tekster. Jeg tror det er under halvdelen af dem som starter her på Amino som ender med at fortsætte med at skrive tekster. Til gengæld er det en herlig arbejdsmulighed da man i høj grad kan strukturere sin egen arbejdsdag, og man bliver ofte klogere på en masse emner.

Held og lykke med det.

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en freelance stilling åben lige nu, hvor jeg har brug for en til at skrive produkttekster, oprette produkter mm. 

Det er i en Dandomain webshop

Du er velkommen til at skrive til peterAngeldigitalsucces.dk, hvis det kunne have interesse. 

Vi arbejder primært med online markedsføring i særdeleshed SEO, så du vil kunne få opkvalificeret dig selv på den front også. 

Dbh Peter.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Jun 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter. Jeg er MEGET interesseret. Jeg sender dig lige en PB :-)

Mangler du en tekstforfatter? 👉 www.ctekster.dk

Tilmeldt 4. Jun 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig, så ville jeg sætte mig ind i Seo og tilbyde seo artikler til folk her!

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Jun 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, det vil jeg tage med mig :-)

Mangler du en tekstforfatter? 👉 www.ctekster.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Fredtoft:
Mit bud er at du starter med at tilbyde at skrive et vist antal tekster til en rigtig lav pris. Når du så har fået nogen kunder og leveret til dem, kan du stille og roligt hæve prisen, og når kunderne begynder at falde fra, ved du at du har ramt grænsen for hvad dine tekster er værd.

Den strategi vil jeg ikke anbefale.
De kunder, som accepterer ligegyldig eller dårlig kvalitet til ekstremt lav pris, er også ekstremt illoyale. Min erfaring med den type kunder er, at du kun har dem så længe prisen er ekstremt lav. Så skifter de til en anden håbefuld begynder. 
Sørg i stedet for at levere en kvalitet, som dine kunder kan være tjent med - og tage det, som dit arbejde reelt er værd. Så vil de anbefale dig videre, og du har en langt sundere forretning.

God vind med det hele - især uddannelsen, som du absolut skal prioritere.

VH Hans

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Jun 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du ret i. Dog vil jeg altid gøre det bedste, som jeg kan, selvfølgelig. Jeg ved jo heller ikke, hvor god jeg er endnu, jeg har bare min egen fornemmelse omkring det indtil videre :-)

Mangler du en tekstforfatter? 👉 www.ctekster.dk

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

@Hans

Det er helt rimeligt at være kritisk og påpege ulemper ved det forslag jeg kom på banen med. Jeg jeg synes ærligt talt at det mindste du kunne gøre var at komme med et reelt  bedre forslag.

Din erfaring fra tekstmarkedet må kunne bringe meget mere på banen end en kliche som:

"Sørg i stedet for at levere en kvalitet, som dine kunder kan være tjent med - og tage det, som dit arbejde reelt er værd. Så vil de anbefale dig videre, og du har en langt sundere forretning."

Som potentiel nystartet skribent hvad er ens "arbejde så reelt værd"?
25 øre, 50 øre, 1 krone pr ord? Eller skal man tage en timepris (med eller uden research)?
Skal man bare starte med en arbitrær pris og håbe på at nogen vil betale det?

Hvad synes du at Charlotte skal starte med at udbyde sine tekster til?

I det mindste giver min strategi en plan for hvordan du får kunder ind, og hurtigt får en føling med hvad din værdi som skribent er. Jeg kender adskillige som er startet på næsten ingenting og er endt med færre men meget bedre kunder som betaler 5-10X af hvad de startede på.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Jun 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også tænkt mig at starte i den lave ende, netop for at tiltrække en masse kunder her i starten, så jeg evt. kan få nogle anbefalinger og referencer. Og som du så siger: hæve min løn, når jeg føler jeg er det værd :-)

Mangler du en tekstforfatter? 👉 www.ctekster.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)