Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg et job som tekstforfatter eller lignende?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Fredtoft:
Hvad synes du at Charlotte skal starte med at udbyde sine tekster til?

Jeg tror, at hun vil tjene bedst på sine tekster, hvis hun forsøger at "komme i stald" hos et bureau.

Jeg oplever, at langt de fleste, som starter på den måde, som du beskriver, forlader markedet ret hurtigt. Nogle enkelte bliver - og de sætter i regelen deres priser markant op.

Jeg selv startede (for rigtig mange år siden) med at sætte en timepris, som lå pænt højt i forhold til resten af markedet. Min filosofi var, at jeg hellere ville arbejde halvt så meget til en rimelig pris end dobbelt så meget til en urimelig pris. Min virksomhed har haft 18 års fødselsdag i år, og det går fortsat godt.

VH Hans

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

I taler jo meget om pris her,,for at få succes eller ej.

Lasertryk fik jo stor succes med at være og vil være billigst.

Jeg havde engang en kunde,, som ville starte  sin egen frisørsalon og han gik rundt i KPH og tjekkede priser. Han valgte at være markant dyrere end de eksisterende og inden for nogle få år havde han  10 salonger i Tyskand,,, som gav guld

Han valgte snopperne med vilje...

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Jun 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det egentlig bedst at få sig et CVR nummer også? Og hvordan sikrer man sig, at man får betalingen for sit arbejde? Jeg går ud fra, at jeg skal lave en faktura og sende til kunderne, men hvad hvis de nægter at betale?

Mangler du en tekstforfatter? 👉 www.ctekster.dk

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke du vælge at blive fast tilknyttet et eksisterende tekstbureau som lønnet medarbejder, så ville jeg klart få et CVR nummer hurtigst muligt. Det virker mere seriøst, og mindsker risikoen for at køber får problemer hvis de køber mange tekster af dig.

Generelt er det bedre at komme i gang end at bekymre sig om "hvad nu hvis.."

Der er altid en risiko for at kunder ikke betaler, men i dette tilfælde er den næppe stor. Der er jo tale om tekster du leverer og kan dokumentere at du har skrevet. Hvis du angiver i dine forretningsbetingelser at alle rettigheder overgår til køber når fakturaen er betalt, så vil det i hvert fald ikke give mening for køber at bruge teksterne, hvis han ikke betaler.

Du kan altid risikere at nogen ombestemmer sig og ikke vil betale efter at du har skrevet teksterne. Det vil næppe kunne betale sig at gøre mere ud af det, men så kan du sælge dem til anden side. Typisk vil du nok opleve at få faste kunder som du ved betaler, og hvis der er nye kunder osm bestiller en stor mængde tekst, kan du jo bede om betaling i rater eller delvist forud.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charlotte

Jeg ejer rabatkodesiden Cupouniverse.dk hvis du stadig søger et job er du velkommen til at kontakte mig.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)