Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nye kunder alt for dyre..

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 35
Fra  Helseslik.dk Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg er virkelig i en led problematik, hvor jeg har svært ved at se mig selv komme videre..

Er løbet ind i problemet med at det koster mig 100-200 kroner at få en kunde i hus, som jeg så laver 50 kroner profit på.. dvs alt i alt 50-150 kroner i underskud.

(så ved jeg godt at det kan være min kunde vender tilbage 1-2 gange igen.. men underskudet er simpelthen for stort)

Jeg tror virkelig der er et eller andet jeg overser. Jeg kører primært facebook annoncering og facebook remarketing.

Pt. har jeg 3 målretninger:

- Økologisk slik & snacks
- Glutenfri slik & snacks
- Vegansk slik & snacks

I mine annoncer målretter jeg så mod tre kriterier for at få annoncen vist:
1. Engageret handlende
2. Økologisk/glutenfri/vegansk interesse (afhængigt af annonce)
3. Ekstra interesse: mellemmåltid eller slik

Og så selvfølgelig i danmark, dansk sprog 20-60 år uanset køn. Jeg remarketing'er derefter så med tilbudssiden.

Det giver bare så sjældent salg og mest af alt giver det bare facebook likes på vores facebook side.

Hvad overser jeg? er der et eller andet på mit site der bare skræmmer folk væk akut? en tendens jeg kan se er at folk går ind på et produkt og så smutter de igen. Det burde ikke være priserne, da de er stort set identiske med mine konkurrenters.

Mit site ligger på www.helseslik.dk 

Tilmeldt 11. Dec 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke en løsningen på dit problem, men lige en enkelt tanke.

For at du skal dække dine omkostninger, skal kunden umiddelbart rundt på siden og have en del produkter i kurven. 

Kunne man ikke overveje at samle nogle produkter i nogle pakker, som man så solgte for +200 kr.?

Fra Århus
Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 35
Fra  Helseslik.dk Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne man sagtens jo :-) spørgsmålet er bare om det ikke vil sænke konverteringsraten yderligere

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 55
Fra  Jannie Andersen Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ved ikke om det er det som gør udfaldet, men Hvis jeg klikker på kurven før end jeg lægger vare i, står der gratis ud for fragt, men når jeg lægger en vare i, kommer der en fragtpris på efterfølgende. Det tror jeg kan sende nogle væk, hvis de tror der er fri fragt og alligevel bliver opkrævet et beløb.

Ellers en fin og overskuelig shop du har.

Noget helt andet jeg faldt over under handelsbetingelser:

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Kan man "prøve" dine produkter og se dem retur?

Vh

Jannie

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par ting for at man bedre kan vurdere problematikken:

1) Hvad ligger konverteringsprisen på?
2) Hvad betaler du per klik?
3) Hvor lang tid har du kørt med de samme annoncer?
4) Hvor mange forskellige annoncer kører du?

Med venlig hilsen

Nicolas

Tilmeldt 8. Oct 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,
Jeg kan ikke hjaelpe dig direkte med dette, men maaske er der mulighed for at segmentere endnu mere specifikt? Jeg er ogsaa enig med Janne om, at en overraskende fragtpris sagtens kan goere, at mange vil droppe at koebe hos dig.

Jeg har lige delt din hjemmeside i en fb-gruppe, jeg selv er medlem af, da jeg tror, det vil vaere virkelig interessant for gruppen. Forhaabentlig hjaelper det ogsaa dig :)

Fra Århus
Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 35
Fra  Helseslik.dk Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannie.

Tak for tippet ang. gratis fragt - der er hvert fald ingen grund til der står gratis fragt, når det ikke er aktuelt - så der får jeg lige udskiftet teksten - det er sådan noget man ikke lige selv falder over, så det er meget behjælpeligt! :)

Angående handelsbetingelserne, synes jeg at have læst noget om, at man netop bør have det der med, for at beskytte sig mod returloven, som netop tillader at man tester et produkt - jeg synes dog den dækker mig ind "du kan prøve varen på samme måde som hvis du prøvede den i en fysisk butik" .. jeg er ret sikker på at man ikke må bryde emballagen på et food produkt i en fysisk butik :-)

Fra Århus
Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 35
Fra  Helseslik.dk Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolas Zangenberg:

Et par ting for at man bedre kan vurdere problematikken:

1) Hvad ligger konverteringsprisen på?
2) Hvad betaler du per klik?
3) Hvor lang tid har du kørt med de samme annoncer?
4) Hvor mange forskellige annoncer kører du?

Med venlig hilsen

Nicolas

Hej Nicolas.

FOr at spore nærmere;

1. Konverteringsprisen - det er egentlig den jeg nævner længere oppe; jeg skal skyde 50-150 kroner i for en konvertering og min gennemsnits ordre ligger ca. på 150 kroner.. nogle er større, nogle er lavere

2. Klikpriserne svinger meget.. jeg er ikke lige sikker på hvordan Facebook regner det ud, men mellem 2-6 kroner pr. klik.

3. Jeg har kørt med dem i godt og vel 14 dage

4. Jeg kører kun de tre ovennævnte annoncer, men én annonce pr. segment
- Min annoncetype er dem med billede og tekst, altså ikke kataloget hvor man scroller til siden

Ved ikke lige hvor behjælpeligt det var :-)

Fra Århus
Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 35
Fra  Helseslik.dk Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

DitteH:

Hej Jonas,
Jeg kan ikke hjaelpe dig direkte med dette, men maaske er der mulighed for at segmentere endnu mere specifikt? Jeg er ogsaa enig med Janne om, at en overraskende fragtpris sagtens kan goere, at mange vil droppe at koebe hos dig.

Jeg har lige delt din hjemmeside i en fb-gruppe, jeg selv er medlem af, da jeg tror, det vil vaere virkelig interessant for gruppen. Forhaabentlig hjaelper det ogsaa dig :)

Al hjælp modtages med kæmpe kyshånd. Tusind tak Ditte Smile

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover at pakke nogle spændende varer i en (gave)kurv til en pris du kan leve af, som allerede foreslået, kan du jo evt. Også forsøge dig med månedelge abbonnementer.
Test annoncevarianter hvis du ikke allerede gør det.
Og så siger du det selv, det er for dyrt at skaffe nye kunder, så hvad med at opsamle e-mails på dine eksisterende kunder, og folk der kigger forbi.
Du har spændende blog indlæg der godt kunne blive til nogle de spændende nyhedsbreve, og dermed fastholde interessen og få folk til at købe mere.
Hvad med konkurrencer til at sprede budskabet?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)