Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aflysning af aftale

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Bramming
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 155
Fra  B-WEB Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Hvis man nu har lavet en aftale med en person (med cvr-nummer) om, at vedkommende skal arbejde for én i fire uger... og vedkommende melder ind tre dage før arbejdet påbegyndes (det blev aftalt for seks uger siden), hvordan forholder det sig med erstatning?

En af mine kunder står i en situation, hvor en eksterne håndværker skulle komme på mandag, men har lige meldt afbud pga. "for meget at tænke på".

Min kunde kan nu ikke udføre opgaven, som er for en af deres største kunder. Kan min kunde kræve erstatning for tabt arbejdsfortjeneste, hvis ikke de finder en anden løsning? Der er ikke indgået en kontrakt, men aftalen er skriftlig (mail)

På forhånd mange tak.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Køber skal protestere over at aftalen aflyses med urimelig kort varsel.
2) Køber skal gøre opmærksom på, at de vil kræve erstatning.
3) Køber skal gøre opmærksom på at de øjeblikkeligt vil søge anden løsning selv, og at de vil søge en eventuel meromkostning hertil dækket af aftalebryder.
4) Køber skal straks søge at indgå den billigst mulige aftale om erstatningskøb hos en anden.

Det er desværre meget muligt at køber selv ender med meromkostningen. For uden en komplet kontrakt med opsigelsesrelevant indhold kan det måske være svært at få aftalebryder dømt.

Til gengæld vil det gå hårdt ud over aftalebryders renommé, og dermed forretning.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)