Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varemærke registreret i Tyskland. Må jeg have samme navn i Danmark?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 73
Fra  Josellis ApS Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har brug for lidt hjælp her. Jeg har et navn til et tøjbrand jeg vil starte op hvor jeg har udviklet mange forskellige produkter digitalt som nu skal produceres.

Jeg har så opdaget at samme navn er varemærkeregistreret i Tyskland for 6 år siden i samme branche som den jeg skal starte op i. Dog kan jeg intet finde af produkter med det navn nogen steder og .de domænet er taget men der ligger ikke noget på siden.

.com domænet er taget men er til salg for et højt beløb og heller ikke her er der noget på siden. 

Det tyder på at der er en der har haft en god ide som så ikke er kommet videre da det jo er 6 år siden det er blevet registreret og ingen produkter er at finde på google.

Jeg kan heller ikke finde navnet registreret som firma i det tyske CVR register.

Så er mit spørgsmål: må jeg have det navn i Danmark og er det en nødvendighed at varemærkeregistre det i DK og evt EU eller er det sikkert nok bare at have navnet som firmanavn uden varemærkeregistrering?

Må jeg så ikke sælge mit tøj til Tyskland når nu der allerede er en som har varemærkeregistret det der?

Ville der være nogle problemer i at sælge mit tøj til alle andre lande end tyskland?

Skal man bare håbe på at hun ikke fornyer varemærkeregistreringen om 4 år når den udløber eller prøve at købe det af hende... hvis man må dette?

Jeg håber virkelig nogen har lidt viden omkring dette da det er lidt af en stopklods for næste skridt i mit projekt.

på forhånd tak.

Daniel

Billige solbriller på billigsolbrille.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel:

Jeg har så opdaget at samme navn er varemærkeregistreret i Tyskland for 6 år siden i samme branche som den jeg skal starte op i. Dog kan jeg intet finde af produkter med det navn nogen steder og .de domænet er taget men der ligger ikke noget på siden.

Er det kun varemærkeregistreret i Tyskland, eller dækker registreringen hele EU?

Daniel:

Jeg kan heller ikke finde navnet registreret som firma i det tyske CVR register.

Det er irrelevant, hvis de bare benytter det f.eks på nogle tshirts, som er til salg i en lokal butik...

Daniel:

Så er mit spørgsmål: må jeg have det navn i Danmark og er det en nødvendighed at varemærkeregistre det i DK og evt EU eller er det sikkert nok bare at have navnet som firmanavn uden varemærkeregistrering?

Du skal registrere det, hvis du vil beskytte det og sikre dig, at du kan sælge det i hele EU, evt med undtagelse af Tyskland.

Daniel:

Må jeg så ikke sælge mit tøj til Tyskland når nu der allerede er en som har varemærkeregistret det der?

Umildbart nej, der er en anden, som har rettighederne jo

Daniel:

Ville der være nogle problemer i at sælge mit tøj til alle andre lande end tyskland?

Ikke umildbart, hvis navnet kun er registreret i Tyskland

Daniel:

Skal man bare håbe på at hun ikke fornyer varemærkeregistreringen om 4 år når den udløber eller prøve at købe det af hende... hvis man må dette?

Det sidste er nok det letteste, men ellers må du sidde og vente på, at hun evt ikke fornyer det, men risikoen er jo, at du kan ende med at vente i flere årtier...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 73
Fra  Josellis ApS Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest. Tak for de gode svar.

Som jeg ser det er det kun registreret som trademark i Tyskland af en privatperson når jeg søger på http://www.wipo.int.

Jeg tænker bare når det ikke er blevet brugt i over 6 år om man så ikke "mistede" retten til at have rettighederne over navnet?

Billige solbriller på billigsolbrille.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at tjekke her https://www.tmdn.org/tmview/welcome 

Kan du bevise, at det ikke er blevet brugt? Hvis ejeren har en lille butik, hvorfra hun sælger tøjet, så er mærket i brug. Det er dig, der skal dokumentere, at det ikke bliver brugt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 73
Fra  Josellis ApS Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det har du selvfølgelig ret i det er da en mulighed. Så skal jeg bare gå uden om tyskland så burde alt sige ok for at bruge navnet?

Den findes også på den side du linker til. Trade office Germany står der. Nu er jeg ikke så skarp til det men jeg går ud fra at det så kun er tyskland uden at være helt sikker?

Billige solbriller på billigsolbrille.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel:

Jamen det har du selvfølgelig ret i det er da en mulighed. Så skal jeg bare gå uden om tyskland så burde alt sige ok for at bruge navnet?

Den findes også på den side du linker til. Trade office Germany står der. Nu er jeg ikke så skarp til det men jeg går ud fra at det så kun er tyskland uden at være helt sikker?

Ja det er, og det kræver noget af en indsat at få lov at benytte varemærket. Så du skal gøre op, om det er indsatsen værd, du skal nok forvente at have en advokat med speciale i varemærker på. Og det koster $$$$$...

I kolonne 4 (Designated territory) der står, hvor varemærket gælder. Står der EM er det hele EU, står der DE er det kun Tyskland...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 73
Fra  Josellis ApS Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay. Men det er umiddelbart fint. Så kan jeg jo starte op i DK og vente med Tyskland til om 4 år hvor det udløber eller få en dialog igang med personen.

Advokater har jeg ikke råd til lige PT så vil bare gerne være sikker på at kunne starte op uden problemer. Evt kan jeg selv registrere navnet i DK og EU bare ikke Tyskland ik?

Jo der står nemlig bare DE

Billige solbriller på billigsolbrille.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 73
Fra  Josellis ApS Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din hjælp. Så fik jeg afklaret lidt spørgsmål.

Men nu har jeg lige et mere som jeg håber nogen kan hjælpe med.

Hvad hvis en Tysker køber en af mine produkter fra min webshop fx. Må jeg så ikke sælge til personen?

Synes det er en jungle :(

Billige solbriller på billigsolbrille.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Menneskeskabte jungler kræver mere

end macheter...

Alle kan købe dine produkter og eventuelle

konkurrenter har, afhængig af eneretsreglerne

i deres land, mulighed for uden straf eller erstatning

at anvende dit varemærke i deres land, hvis du ikke

har sørget for at registrere mærket i det pågældende

land.

Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 73
Fra  Josellis ApS Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob
Nej det er ikke så ligetil.
Vil det så sige at et andet brand kan kopiere ens produkt fuldstændig og sælge det som deres eget i det land man ikke lige fik registreret det i ? Så skal man jo bruge virkelig mange penge på at være helt sikker :(

Hvad nu hvis jeg tillægger et navn til mit brandnavn.
Altså lad os sige jeg oprindeligt ville kalde det farfar men kalder det farfar international istedet men stadig på noget af mit tøj skriver farfar men mærket i nakken og hangtagget står farfar international. Må man det?

Billige solbriller på billigsolbrille.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)