Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Motivation til digitalisering af nybegyndere

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg står med en opgave, hvor jeg skal motivere burgere med lidt til ingen IT-viden. De skal digitaliseres, og mange af dem havde måske håbet, at de kunne komme helt uden om det.

Det drejer sig om dagplejere, og helt specifikt hvad der skal digitaliseres er ikke så vigtigt, blog forskellige måder at gøre det sjovt at bruge teknologi på.

Nogle af de tiltag vi har tænkt er:

At få lavet en slags startpakke, hvor vi kan tage ud til dem en times tid, for at hjælpe dem i gang.

Eventuelt lave en leg/quiz, så det bliver sjovt for dem at bruge det.

Så jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogle af jer der ude, der har nogle fede og sjove idéer/erfaringer til denne udfordring?

Med venlig hilsen

Nikolaj

Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med forandringsledelse er det vigtigt at inddrage de implicerede tidligt i processen og ekstremt vigitigt at sikre, at de forstår og kan se at forandringen skaber værdi for dem selv. Ellers bliver rent op af bakke at implementere.

Grundig undervisning/starthjælp er et must. Men det er mindst lige så vigtigt at huske at lave en grundig opfølgning og evaluering, så i kan samle dem op, som falder fra efter endt undervisningsforløb.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)