Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man underskrive kontrakter på vegne af andre virksomheder?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Cykelhelten.dk Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har sammen med en kammerat startet et B2B konsulentfirma.

I den forbindelse skal vi bl.a. hjælpe vores kunder med at finde den rigtige mobil og bredbåndsløsning. 

Og her har jeg så et spørgsmål... 

Hvis vores kunde underskriver en kontrakt, hvor de giver samtykke til, at vi må indhente tilbud og underskrive bindende kontrakter i deres virksomheds navn - Er dette så lovligt? Der er jo love man ikke kan aftale sig ud af - Men gælder det i dette tilfælde? 

Helt konkret skriver kunden under på "Med denne aftale, giver du xxx ret til at indhente og oprette mobil og bredbåndsabonnement på din virksomheds vegne. "

Ofte er kunden ligeledes bundet i 36 mdr til samme aftale - Skal dette fremgå af kontrakten, eller er det nok, at man har oplyst kunden mundtligt omkring dette?

Håber ikke ovenstående virker rodet - Jeg er egentlig bare i tvivl om vi kan klare den i retten, hvis uheldet er ude. 

Tusind tak for hjælpen på forhånd :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Bertin. 

Ovenstående virker en anelse rodet og jeg håber ikke, at det er sådan I kommunikerer til jeres kunder - blot et godt råd herfra :)

I kan naturligvis godt underskrive på vegne af jeres kunder, såfremt de giver tilladelse hertil. Det kaldes i daglig tale en fuldmagt. Reglerne om fuldmagter fremgår af aftaleloven (linkhttps://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=177079#idc7bb677e-1062-4da6-a9df-b79e733f079b). 

Umiddelbart er det du vil være bedst tjent med, det som man i daglig tale kalder en " § 16-fuldmagt" (aftalelovens § 16). Altså en skriftlig fuldmagt, hvori fuldmagtsgiver har jer beføjelse til at handle på hans vegne. 

I gør meget klogt i at angive i fuldmagten, hvad der egentligt gives tilladelse til - altså max bindingsperiode, max pris, etc. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bertin

Du kan gyldigt indgå en sådan aftale og

i aftalen gør udtrykkeligt opmærksom på,

at en aftale kan indebære op til binding i

36 måneder.

Du bør tage stilling til om det er jeres firma

eller bredbåndsleverandøren, der hæfter for

leverancefejl, nedbrudsfejl, prisstigninger etc.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)