Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undgå su-tilbagebetaling som musiker

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminofolk!

Jeg står i lidt af en suppedas.

Jeg er musiker og studerende, og lige nu (primo september) står jeg og har næsten tjent alt hvad jeg kan tjene ud over SU

Min indkomst fordeler sig på honorarer som B-indkomst og aflønninger fra forskellige stedet der bliver betalt som A-indkomst.

Jeg har et honorar på 15000, som jeg snart får udbetalt, og derudover nogle andre jobs i løbet af årets sidste måneder - nok alt inklusive mellem 20-25000 kr.

Jeg ved, at jeg som kunstner ikke er momspligtig hvis jeg starter en virksomhed.

Jeg overvejer kraftigt at starte en enketmandsvirksomhed med virksomhedsskatteordningen, og få alle de honorarer jeg har i slutningen af dette år ind der, og lade dem stå som opsparet, betale de 25% skat af dem, og derved ikke behøve at medtage dette beløb i hele SU-regnestykket.

Mit alternativ ville være at droppe SU, nok i 2 måneder.

Som jeg ser det, har jeg valget mellem at droppe SU= 10000 kr. mistet, eller at oprette en virksomhed= 7000 kr mistet - for jeg må nok sætte 3000 til side for at få en revisor til at udarbejde mit regnskab.

Mit spørgsmål er derfor: Kan jeg oprette en enkeltmandsvirksomhed med virksomhedsskatteordningen som musiker, og få honorarer udbetalt til den, og lade pengene stå?

Kan nogen anbefale en revisor, der ikke er for dyr? Jeg håber at kunne få gjort det billigere, især fordi der ikke bliver mere end 4-5 overførsler til min virksomhedskonto i 2017.

Derudover et bonusspørgsmål, til dem der virkelig ved noget om det her: