Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Logodesign - kan man leve af det?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg er lige startet som selvtændig med reklamebureauet Logomotiv. Planen var egentlig at jeg ville slå mig på logodesign alene eller hovedsagligt, men har fundet det svært at skaffe opgaver med design af logoer. Er der nogen der har ideer til hvordan man kan opspore logokonkurrencer, udover at læse alle landets aviser hver dag...

Hilsen Rasmus

www.logomotiv.com

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej !

Først og fremmest er det vigtigt at du selv får et flot website op, hvor du kan friste folk til at få et nyt logo! Du kan vise noget af det du har lavet, eller komme med tilbud.

Du kan evt. se http://www.logowork.dk - som har en utrolig flot side, som sikkert kan friste mange - også idet at de har konkrete tilbud derinde.. fordi sådan som dit website ser ud nu, hvorfor er det så lige at man skal vælge dig? Fremfor de mange andre alternativer? prisen? kvaliteten?

// Jesper Skov

 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du vil kigge på en af dine konkurrenter
http://www.designwerk.dk/, han lavede logo, brevpapir,kuverter og det kostede i den dyre ende, men der er findes ikke logoer som mit og varemærke registreringen er søgt på det..
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville ikke kunne leve af mine logo-opgaver alene - og jeg tror heller ikke det generelt er muligt.
 
Min "almindelige" pris for et logo er 1700 kr.
For det får man tre forslag, hvoraf det ene rentegnes.
Vi lirker til det virker.
Hvis du skal have en "overlevelsesløn" svarende til SU - og hvis du har udstyret i orden i forvejen, skal du lave 4-5 stykker om måneden. Hvis du skal have en løn svarende til en offentlig ansat, skal du lave 10-12 stykker om måneden.
Hvis du skal leve godt af det, skal du lave
 
(din løn minus dine udgifter)/din pris pr. logo.
 
Man ligger i konkurrence med meget billige løsninger via nettet, så logo-opgaverne følger hos mig oftest med andre kommunikationsopgaver.
 
Hvis din styrke er specilaliseret logo-design, bør du nok finde en partner, der kan supplere dig.  I skal som minimum kunne levere en hel designlinie, og det vil da være ærgerligt at måtte sige nej til et årsskrift, en flyer, en profilavis, en annonce til Thyholm Nu, en webside, og hvad man ellers bliver spurgt om. Derfor er det også nødvendigt for et énmands-reklamebureau at have et stort netværk af dygtige fagfolk at trække på.
 
mvh Hans
Fra Århus C
Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans

Tak for rådgivningen. Du har ret man skal være åben overfor andre jobs, men jeg er også AD''er af uddannelse, så jeg tager selvfølgelig alt hvad der følger med - lige nu. Jeg synes godt nok du er billig med logodesign, det kan du da ikke leve af...

Mvh Rasmus

www.logomotiv.com

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/2/2006 12:11:26 PM Forfatter: Logomotiv  Jeg synes godt nok du er billig med logodesign, det kan du da ikke leve af...

Nej, det er netop det, jeg siger - men jeg ved at kunne tilbyde logodesign, kan jeg komme i kontakt med kunder, som så senere vender tilbage med andre opgaver, når jeg har vundet deres tillid og tilfredshed.
 
mvh Hans
Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Jeg vil tilslutte mig alle de øvrige i denne tråd.
 
Jeg har selv købt via designoutpost.com - her er der konkurrence om opgaverne, og et logo koster typisk 150-200$. Du kunne da overveje at tilmelde dig og byde på de bedst betalte, hvor kunden forventer lidt højere kvalitet. Måske siger jeg det, fordi jeg ikke ved hvor lang tid det tager at lave et logo;-)
 
Men som hans rigtigt siger, så skal du stadig lave en del opgaver for at leve godt af det - en tusse pr. stk. er jo ikke nogen herregård:-) Til gengæld er der masser af opgaver at byde på.
 
/Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

  Hej Rasmus,

Min oplevelse og erfaring med virksomheder som har designet logoer igennem tider er, at enten er de forsvundet igen eller også så er de gået videre og været lidt bredere.
 
I dag er der virksomheder som udelukkende arbejder med Corporate Identity. Det vil sige at det ikke blot er logodesign de tilbydder, men også generelle retningslinier for hvorledes logoet så benyttes. Ofte udarbejder de desiderede skabeloner for hvorledes farver, logo m.m. skal bruges på tryksager så som brochure-materiale, brevpapir, visitkort, hjemmeside m.m. Mange reklamebureauer udfører netop denne slags opgaver, hvor de simplethen designer virksomhedens identitet - både i tekst men også visuelt.
 
Nogle af de større virksomheder som vi laver grafisk materiale til, har fået lavet deres grundlæggende grafiske linie hos sådan en virksomhed. Derefter tager vi så over og ud fra denne linie laver tryksager m.m.
 
Så jeg vil mene at du nok lige bør tage en ekstra "mundfuld" og også dække papirlinie og skabeloner
 
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej og velkommen i klubben..
Min første tanke var da også.. Neej da, endnu en freelance grafiker ( AD''er ).. Dem er der ikke mange af.
 
Vil nu også mene, udelukkende at lave logoer er nok for snævert et produktområde at tilbyde. Der skal paletten nok være noget bredere. Isæt når man er oppe imod priser "som jeg har set nogen steder på 400,-" for at lave et logo.
 
Logo konkurrencer er ikke nogen dårlig ting at deltage i, har selv gjort det og faktisk også hevet et par sejre og ikke mindst penge i hus. Tit og ofte bliver de slået op i Markedsføring hvis de er store nok, men der er også en del som bare bliver slået op i lokal aviser. Men tænk på at du er i konkurrence med samtlige studerende på landets designskoler og andre, samt ikke mindst div. reklamebureauer og andre der gerne vil profilere sig herigennem. Så konkurrencen er hård. 
 
Heldigvis er mænden af personer, bureauer osv. også præget af en stor forskel i kvaliteten af logoløsningerne. Denne verden er desværre præget af at det er blevet så nemt at lave sine egne grafiske løsninger. Også mænden af uddannelser, kurser og ligende er udtryk for at det er blevet utroligt populært at arbejde med disse ting. I gamle dage ( ja, den gang jeg startede ) var der grafisk højskole, danmarks designskole og så den i kolding som uddannede grafiske designere. Nu kalder folk sig gladeligt designere når de bare har været på et dtp kursus eller har gennemgået et malekursus på en højskole. Så du skal nok forvente en rimelig hård konkurrence på især logo delen.
 
Personligt holder jeg meget af logo udarbejdelsen og sætter stor pris på forståelsen for typografi og formgivning. Men for mig er logodelen mere en døråbner i forbindelse med andre opgaver og noget jeg laver mere af interesse end egentlig som et økonomisk grundlag for min virksomhed. Heldigvis har jeg efterhånden et godt netværk og der kommer da nye logoopgaver indimellem.
 
Dog har jeg også en masse andre kompetencer at trække på som er med til at betale mine regninger og holde min virksomhed igang. Og så håber jeg ellers på at tiden og udviklingen vil skille fårene fra bukkene, så os rigtige designere/AD''ere ikke bliver underbudt af alle mulige. Så alle iværksættere og ligende, hvis i vil have en holdbar, brugbar og langsigtet logo løsning, så brug en rigtig designer.. Og vi er ikke allesammen på prisniveau med Mollerup Designlab eller Kontrapunkt ( Danmarks førende og mest kendte design firmaer ).
 
Så Rasmus, få nu nogle eksempler på din web.. og så er det bare derud af..
 
Held og lykke..
 
Mange hilsner:
Thomas
Fra Århus C
Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas

Tak for dit indlæg, det var dejligt at høre fra en fagmand.

Mvh Rasmus

www.logomotiv.com

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)