Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af digitale salg via etsy

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 18
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille, er Etsy din kunde eller er din kunde den der downloader din ydelse, hvilken valuta faktureres der i og hvilke lande leveres dit digitale produkt?

Tilmeldt 1. Apr 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, jeg har lignede problem og er meget nysgerrig efter at høre, hvad du Pernille fandt ud af.

Og Ødegård. Hvis kunden nu er den der downloader eller køber - og der leveres til fx USA. Hvad gør man så?

Kan man gøre, om Pernille var inde på og sige, at det er Etsy, der er kunden (fordi de står for salget)?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis kunden er USA eller i det hele taget i USA - så leverer du uden moms (og bør så kunne verificere det er uden for USA og ikke en dansk kunde f.eks
det er så lige meget om det er Etsy eller kunden direkte - samme sag begge dele USA

Derimod hvis kunden er EU og du sælger og får penge fra kunden, så skal du være onestopshop moms registreret i alle EU lande 

I alle fald skal du jo kunne verificere kundens land, for at afgøre om det er uden for EU  uden moms - eller inden for EU - med moms til EU landet for den elektroniske ydelse

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi prøvede Etsy af i en kort periode, men fik ikke solgt noget, så vi droppede det igen.

Men den løsning jeg ville vælge var nok at bogføre helt uden moms og blot sørge for, at bilag tydeligt viste, at momsen var betalt af Etsy.

Vær opmærksom på, at der for nyligt er kommet nye regler omkring EU, moms og salg af digitale varer. Du må hellere selv læse op på det, men så vidt jeg husker, kan man selv vælge om man vil betale dansk moms eller købers moms, hvis man er under 10.000 euro pr år. Men om Etsy tager højde for det, tør jeg ikke sige...

Når du sælger til USA, er der normalt ikke moms på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo ikke nok at sige at du gør opmærksom på etzy betaler momsen?

Pernille25:
bogføre helt uden moms og blot sørge for, at bilag tydeligt viste, at momsen var betalt af Etsy.
Sælger du til Etzy - fakturerer etzy og får betaling af dem - så er det salg til USA og skal angives i momsrubrik C og korrekt ja - faktureres uden moms til USA


Fakturerer du en slut kunde selv - og får penge fra den slutkunde - så er det dig der skal behandle moms og ikke etzy

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Apr 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak John for input!!

Vil du også mene, at det er ok at anføre Etsy som ene køber (og pulje mine salg) fremfor talrige små privatpersoner, som har købt min vare IGENNEM Etsy? På den sidste måde skal jeg opgive et hav af forskellige lande og personer... OG jeg skal registrere mig som onestopshop, da nogle af kunderne er indenfor Europa (de fleste er i USA). Hvis jeg bare opgiver Etsy, som jo er amerikansk, behøver jeg ikke døje så meget...?



Tilmeldt 1. Apr 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hov jeg har fået sendt min besked uden at læse det sidste indlæg, du lige har lavet :-/
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Linschens:
Tak John for input!!

Vil du også mene, at det er ok at anføre Etsy som ene køber (og pulje mine salg) fremfor talrige små privatpersoner, som har købt min vare IGENNEM Etsy? På den sidste måde skal jeg opgive et hav af forskellige lande og personer... OG jeg skal registrere mig som onestopshop, da nogle af kunderne er indenfor Europa (de fleste er i USA). Hvis jeg bare opgiver Etsy, som jo er amerikansk, behøver jeg ikke døje så meget...?



afhænger af hvem du fakturerer og leverer til. Jeg kender ikke etsy godt nok - men fakturerer du dem og fakturerer DE som slutkunden - eller fakturerer du en slutkunde og leverer til en slutkunde - for så kan du jo ikke anføre Etsy som sælger. Så ville det vel være som ebay hvor du jo heller ikke kan sige ebay er sælger - de er blot formidlingsplatform

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Apr 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg sender ikke faktura ud. Etsy fakturerer kunden og tager imod betalingen, som så puljes og overføres automatisk til mig (jeg fakturerer ikke Etsy). Jeg leverer dog direkte til slutkunden.
Tilmeldt 9. Sep 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det er jo ikke nok at sige at du gør opmærksom på etzy betaler momsen?

Måske. Men man kan heller ikke bogføre momsen som normalt, da man ikke selv har indkrævet og skal betale momsen - det har Etsy allerede gjort for en.

Cookie - John Hannover:
Sælger du til Etzy - fakturerer etzy og får betaling af dem - så er det salg til USA og skal angives i momsrubrik C og korrekt ja - faktureres uden moms til USA

Det var sådan jeg ville tolke og bogføre det.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)