Hej Amino'er Vi har en lille butik, som vi kører hjemmefra. Nu er det tid til at holde en uges ferie, og hvad så med butikken? De fleste andre små butikker lukker med en besked til kunderne om, at der kan bestilles, men ikke leveres. Da vi ikke har erfaring med dette endnu, så ved vi ikke, om det koster kunder. Vi kan muligvis få en bekendt til at passe butikken, mens vi er væk, og så mærker kunderne forhåbentlig ikke noget til forskellen. Men er der andre gode muligheder, hvis vi ikke finder en afløser? Er der f.eks. nogen, der har erfaring med et samarbejde med konkurrenter? Jeg kunne forestille mig en løsning, hvor vi "udveksler" ferie med en konkurrent, der forhandler samme varer som os, og hvor vi blot videresender ordrerne til konkurrenten, som derefter ekspederer dem og derefter bliver betalt af os efter deres normale priser. Det kan selvfølgelig lyde dumt at sende kunderne videre til konkurrenterne på denne måde, men det er vel også naivt at tro, at kunderne ikke allerede kender konkurrenten, men alligevel har valgt at handle hos os. På forhånd tak for idéinput.
|
Sidste år da vi holdt sommerferie i en uge, midstede vi 60 % af den normale omsætningen i de følgende 3 måneder.
Jeg forstår stadigvæk ikke hvorfor, men det skete.
Da vi blot have skrevet det på forsiden, og så ellers fjernede det med det samme da vi kom tilbage fra ferie. Men jeg har en teori om at det ikke kun kan skyldes vores ene uges ferie. Da det jo ikke er de samme mennesker som søger efter varene i 1-3 måneder. Men det underlige var at vores besøgstal ikke gik ned (men det gjorde salget skal jeg love for). Men hvad nu er vi jo for længst tilbage på fuld kraft
PS: lad være med at sende dem videre til konkurrenten. Det vil være at skyde sig selv i foden, det kan godt være de kender konkurrenten, men hvis i ligefrem anbefaler konkurrenten, så er der større chance for de handler der, og tænk hvis de bliver tilfredse med servicen.. Så kommer de måske aldrig tilbage.