Hej Amino Vi er en lille virksomhed der skal ansætte en deltidsmedarbejder (20 timer om ugen). Ud fra vores forståelse skal hun ansættes som funktionær (over 8 timer om ugen, næsten kun kontor arbejde). Vi laver løn i Danløn og har aldrig haft en funktionær ansat før. Hun skal ferie med løn og 1% i tillæg. Vi er dog i tvivl omkring vi også skal indbetale til ferie kontoen for hende? Før vi ansætter vil vi gerne vide hvilken udgifter vi skal forhold os til. Derudover er der noget vi skal være opmærksom på i Danløn, eller ordner tingene sig selv i forhold til når hun afholder sin ferie?
Først og fremmest skal i jo, for at danløn skal styre ferien - indtaste når hun holder ferie. Brug deres hjælp / support, de svarer hurtigt i arbejdstiden
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Selv om hun er funktionær kan i godt vælge at indbetale til feriekonto, det er bare hvor fluebenet skal sættes, indbetaling til feriekonto giver færres problemer.