Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sparring omkring aflønning af personlig assistens

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i 4 uger  haft en praktikant i erhvervspraktik i min enmandsvirksomhed,  og selvom aftalen var 8 ugers ulønnet praktik, endte hun med efter 4 uger at få en 30 timers fastansættelse, men hun var rigtig professionel omkring sin praktik og tilbød at fortsætte med at arbejde hendes éne fridag om ugen hos mig ulønnet.

Nu er de 8 uger snart gået og jeg vil rigtig gerne beholde hende og aflønne hende selvfølgelig.

MEN hvordan gøres det nemmest for alle parter?

Hun vil skulle arbejde hos mig 5-8 timer om ugen, og jeg vil nødig decideret ansætte hende i mit firma.

Derfor pusler jeg med tanken om hvorvidt hun kunne få et CVR nummer, og fakturerer mig for hendes timer den vej igennem.

MEN er det for bøvlet for hende at have et CVR nummer?  Hun ender ikke med at tjene over 50.000 kr om året, så hvor krævende er det for hende at have eget cvr?

Skal man blot indberette indtjente årligt til skat? Som b-skat eller hvordan?

Min revisor er blevet sygemeldt i sidste uge og derfor gør jeg brug af dette forum, jeg kender desværre ikke særlig meget selv til aflønning mm. 

På forhånd tak for svar.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor er det du nødigt vil ansætte hende? 

Det nemmeste for hende er da at hun bliver ansat hos dig, for  hvem gider at få et CVR nr. og alt det bøvl der følger med for bare 5-8 timer arbejde pr. uge.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hun kan jo ikke bare fakturere lønmodtager arbejde i CVR  det er reelt ikke lovligt  heller ikke for dig iht kildeskattelov.

Det er ikke noget større problem med under 8 timer hvor hun ikke en gang er funktionær, bare at ansatte og indberette skat via f-eks danløn eller andet lønprogram som klarer det hele

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Nov 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay jeg forstod nu at det er lovligt så længe hun har et andet almindelig fuldtidsarbejde og blot laver lidt arbejde for mig ved siden af.

Jeg havde forstået at for så få timer, er det meget omstændigt som en lille enkeltmands virksomhed at ansætte en person, da det giver en del ekstra udgifter, men lyder som om det måske er et skæl ved under 8 timer?  og kan du forklare mig mere dybdegående hvad det betyder for min virksomhed at hun ikke er fukntionær? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

At hun ikke har andet opsigelse end det du giver hende. Ved under 8 timer er der meget få krav - ingen opsigelse. Du kan nok også slippe om med at honorarlønne selv om det ikke er korrekt her, og du vil hænge på hendes skat hvis hun så ikke indbetaler. Så skal du bare indberette som honorar men ikke trække skat http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html 
Det er nu ellers ikke spor besværligt med løn til sådan en under 8 timers person

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Annalisth:
da det giver en del ekstra udgifter, men lyder som om det måske er et skæl ved under 8 timer?

Hvad er det for ekstra udgifter du mener der skulle være? 

Tilmeldt 2. Nov 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit fyldstgørende svar, men hvis jeg så gerne vil ansætte hende .

Hvordan får jeg så dette igangsat?

Jeg sætter stor pris på din hjælp, da min revisor er sygemeldt i 5 uger og er normalt ham der hjælper med det.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)