Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedstype

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense C
Tilmeldt 20. Sep 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg er i gang med, at starte en virksomhed der skal sælge højtalere. Jeg er i tvivl om, hvilken virksomhedstype der passer bedst til mig. 
Jeg har længe siddet og kigget igennem diverse tråde her på siden, men intet klart svar er kommet endnu.

Indskud vil være mellem 25-35.000kr og årlig omsætning vil nok være omkring 50.000-100.000kr. 

Jeg tænker som udgangspunkt IVS er vejen jeg bør gå, men hvilke omkostninger følges af dette?

F.eks. omregistrering til APS, når man har en omsætning over 50.000, revisorregning for indskud over 25.000 osv. osv. osv. 


Mange tak på forhånd.

Andreas Deleuran

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

AndreasDeleuran:
F.eks. omregistrering til APS, når man har en omsætning over 50.000,
Ja, det er jo ikke et krav, men blot som regel fornuftigt.

IVS er efter min mening et wannabe-ApS, hvor startkapitalen blot ikke er der. Jeg handler langt hellere med ApS end med IVS. (I snørklede strukturer med holdingselskab osv. gælder andre faktorer.) Jeg skulle mene, at når du nu er så tæt på at have de 50.000 kr, som et ApS kræver, bør du rykke direkte til Start. Husk, at du jo gerne må bruge pengene efter oprettelsen. Hvis dine planer ovenikøbet er at ville omdanne til ApS, når du så får de 50.000, synes jeg, at det er oplagt. Som du skriver, ellers skal du betale for samme ydelser to gange.

Husk at overveje at lægge et holding ind i mellem, det er under opstarten, at det er smart, hvis det er smart :-D. Der er ingen tommelfingerregler for dette. Du kan læse om ApS med og uden Holding her: https://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/aps-og-aps-med-holding-grundlag-og.html.

God vind!

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke anbefaler enkelmandsfirma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)