Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kassekredit/etableringsgebyr

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået tilbudt en kassekredit til opstart og etablering af mit nye firma. Summen er på 200.000 kr, ogfor etbleringen af den tager de 3000 kr. Er det normalt eller hur, synes det er relativt mange penge eftersom de også vil have et nyt ejerpant i vores lejlighed, som koster 4400 kr at få tinglyst.

Ialt bliver det jo en stor "opstarts"udgift! Men det er måske bare sådan det er....

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hverken givet gebyr eller måttet stille sikkerhed på min kassekredit på 100.000 kr. til mit Thyholm Nu - projekt.

Jeg tror, det handler om banken, kundeforholdet og en masse andet.
Farsø Sparekasse reklamerer hårdt overfor iværksættere - tjek dem på www.sparfar.dk (fint ordspil i webadressen, i øvrigt). Måske kan du bruge deres tilbud til at presse din eksisterende bank?
 
mvh Hans
 
PS - jeg har ingen erfaringer med Farsøfolkene - jeg bruger min lokale bank.
Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gebyret kan du helt sikkert snakke dig fra (eller få sat ned). Det tager dem ingen tid at lave sådan en konto så det er meget mere end de egentlige omkostninger. Forhør dig andre steder evt. så du kan sammenligne.

Pantet vil have indflydelse på renten da det er sikkerhed for lånet og renten på lånet siger noget om bankens risiko. Har de sikkerhed for alle 200.000 skal din rente jo så være lav!

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det er en omkostning alene for at få kreditten, så er det absolut en omkostning, der er til forhandling. Og ofte siger man bare ja til det, når nu man endelig har fået dem til at stille kredit til rådighed. Gebyret kan jo også dække over at de skal udfærdige ejerpantebrev og sende til tinglysning m.m. og det er jo et stykke arbejde, de udfører som de også skal have penge for. Du kan alternativt selv udfærdige et pantebrev eller få det udarbejdet og det koster jo også penge, så jeg synes at det er ok, at de tager penge for det. Det lyder dog lidt højt, hvis det kun er det. Prøv lige at spørge, hvad gebyret dækker. Og som Hans skriver, så prøv andre steder - få eventuelt tilbud. Så kan du tage det med og bruge som pression.
 
Banker kræver med arme og ben (de tjener jo næsten ingen penge )
 
Hilsen Jakob
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu engang imponerende hurtige svar :-)

Jeg ringede til dem, og de gik med det samme ned til 1500 kr i gebyr, så det er da en start.
Der er da en pointe i at når de får fuld sikkerhed, så burde de give en lavere rente end 7,75 %, som de tilbyder pt.
M.h.t. Farsø, tror jeg at jeg foretrækker at have en bankmand at gå ned til lokalt, men de er godt nok konkurrencedygtige.
Jeg vil forsøge at finde alternativer, som kan bruges som pression, men det er jo en balancegang, for som udgangspunkt har de virkelig ydet en god service hos jyske bank (men de skal jo også tjene penge) 
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes også en gang at det var at foretrække at have en bank i nærheden, men har lært, at det er ikke nødvendigt. Telefon og e-mail er opfundet og der er alligevel ingen, der takker dig for at vælge den dyre løsning.
 
Hilsen Jakob
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Glemte lige at sige pøj pøj med dit nye firma og godt gået med at få gebyret sat ned!!!!
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)