Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at forstå vævning af stof

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at undersøge hvad det vil koste at få vævet noget stof i forskellige designs og blandinger af bomuld, hør, uld m.m., som skal bruges som bæreredskab for forældre.

Det er helt i den begyndende fase, og jeg har ikke så meget forstand på vævning. Det skal på ingen måde masse produceres. Tanken er at det er eksklusive produkter, som sælges i begrænset oplag per design.

Jeg har talt med producenter i bl.a. Indien, og har af en af den fået dette svar

"It is difficult to make 100 meters per color. The best option available is you can make 2000 meters where you can use one warp and 8-9 weft per design"

Jeg er ikke helt med på hvordan det skal forstås?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

T-K:
"It is difficult to make 100 meters per color. The best option available is you can make 2000 meters where you can use one warp and 8-9 weft per design"

En væv har en kæde (warp) som er en stor rulle - ofte 2 meter bred med en masse tynde garntråde der går henover hele væven gennem noget der hedder "rits"

Så er der skuddet (weft) som skydes ind fra siden i mellem kædetrådene som lyftes op og ned for at danne mønster. Skuddet er let at skifte, det er garn spoler eller cones modsat kæden som er en meget stor lang sag (Kæde hedder også Trend som du kender fra noget med langvarrig udviklingen - trenden)


Det er derfor ikke lige til at skifte kæde farve og opsætning men langt lettere at skifte skuddet (weft) og også noget lettere at skifte mønster som idag gøre med computer (eller jaquardkort)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)