Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning ved salg af I/S

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været en del af et I/S hvori jeg nu har solgt min andel. Alt det praktiske omkring virksomhedens overdragelse er der styr på, så jeg mangler egentlig blot at svare skat af den betaling jeg fik for min andel.

Skal dette blot oplyses som b-indkomst ved skatteårets udgang?

Pft,

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra, at det I/S drives videre af de andre, for ellers er der jo en lukning og et lukkeregnskab som afgør din skat.

Ellers, så har du jo en andel af overskud frem til din udtræden - overskud delt med antal ejere hvis ikke ejeraftalen siger andet

Når du udtræder og dermed skal sætte kryds i selvangivelse for - afsluttet virksomhed - så kommer der en række felter du skal udfylde.

Her vil der være både din andel af årets overskud frem til udtræden OG hvis de andre har betalt dig noget for aktiver eller goodwill i forbindelse med udtræden vil det også være en del af resultat til skat. Du må nok vente på andre siger hvordan en sådan evt ekstra betaling rent rubrik mæssigt men ja - det vil være b indkomst ved årets udgang og nu i forskud klogt at tage med også

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Apr 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har solgt det pr. 1/1, så der er ikke noget overskud at indberette for mit vedkommende.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok ja så har du jo i år allerede åbenbart klikket lukket virksomhed og taget tallene fra sidste år med ind i din 2016 selvangivelse går jeg ud fra

Så ville jeg blot angive et salgsbeløb i rubrik 15 tror jeg faktisk - eller i udvidet som overskud 111 men vent på andre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Apr 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det går jeg også ud fra, for den del har jeg haft en revisor til. Tak for dit input!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)