Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabsskat ved reinvestering af driftsoverskud

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino

Jeg står i den situation at jeg efter snart et års drift har opbygget et flot overskud, et overskud jeg står og skal betale selskabsskat af ved årets udgang. Mit spørgsmål er om det er muligt at reinvestere, f.eks. værdipapirer m.m. eller i form af fast ejendom, inden årsskiftet og derved reducere skattepligten ved årets afslutning?

Jeg har i længere tid overvejet hvad der kunne investeres i, og det ville være optimalt hvis man kunne kombinere investeringen med en skattebesparelse.

På forhånd mange tak.

Vh

Martin

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

At købe værdipapirer eller fast ejendom reducerer som udgangspunkt ikke det beløb, du skal betale selskabsskat af. Det skal være fradragsberettigede udgifter.

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre - selvfølgelig - det er afskrivningsberettigede aktiver. Det kan så have nogle andre ulemper.

Bh

Tilmeldt 17. Dec 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad kunne dette være for en konsulentvirksomhed? Surprise

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46477
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

martinnygaard91:

Jeg står i den situation at jeg efter snart et års drift har opbygget et flot overskud, et overskud jeg står og skal betale selskabsskat af ved årets udgang. Mit spørgsmål er om det er muligt at reinvestere, f.eks. værdipapirer m.m. eller i form af fast ejendom, inden årsskiftet og derved reducere skattepligten ved årets afslutning?

Jeg har i længere tid overvejet hvad der kunne investeres i, og det ville være optimalt hvis man kunne kombinere investeringen med en skattebesparelse.

der er intet du som sådan kan investere i som nedsætter overskuddet - andet afskrivningsberettigede aktiver - en computer (delt moms hvis du har den hjemme og altid lille risiko for skat - hvis du har flere ser den som rent privat) - ting som du absolut behøver for at skabe indtægten ganske enkelt MEN det er tosset måde at nedsætte selskabsskat ved at bruge penge på noget som helst der ikke er klart nødvendigt, for selvom du sparer 22% så er det meste jo 22% mindre værd året efter og der er jo grænser for hvad du absolut behøver for at kunne drive selskabet

Køb ALDRIG aktiver bare for at spare selskabsskat, men fordi du virkeligt behøver dem

Værdier - aktier, ædelsten, guld, varelager osv  er ikke en udgift så det sparer du intet ved

Husk også at du jo efter selskabsskat kan tage udbytte til 27/42% - og du kan undgå selskabsskat ved at hæve løn til dig selv op til topskattegrænsen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)