Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til mærkning af dansk stelnummer på cykler

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi har indgået en aftale med en cykelvirksomhed i EU om at sælge deres cykler på vores webshop i Danmark. Vi har også fået tilladelse af rigspolitiet til at importere og sælge cykler i Danmark.

Vores problem består il at de ikke kan mærke cyklerne med dansk stelnummer nede på fabrikken i Europa. Vores aftale med cykelvirksomheden går på, at vores kunder køber en cykel på vores webshop, hvor efter vi bestiller cyklen hos leverandøren som sender den direkte til kunden i Danmark.

Vi mangler dog en løsning på at få dansk stelnummer på cyklerne inden de når ud til kunderne. Tænker fabrikken bliver nødt til at sende cyklerne forbi et sted der kan mærke cyklerne med dansk stelnummer og der efter sende dem videre til kunden?

Er der nogen her inde der kan hjælpe os? Vi vil selvfølgelig gerne betale for løsningen. Hvis man f.eks. har et cykelværksted som kan gøre det og agere mellemstation på vej til kunderne? Eller gode forslag modtages med kyshånd.

Vi ser frem til at høre fra jer.

Med venlig hilsen
Mikkel

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder da virkeligt mærkeligt at i ikke kan få producenten til at mærke cyklen med et stelnummer, det handler nok mere om at de ikke rigtig gidet gøre det. Har du overvejet at finde en anden producent?

Tilmeldt 25. Jun 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg du har ret i :-) men det er ellers en rigtig fin aftale vi har lavet med dem. Har dog tænkt på at finde en anden producent. Men det er svært at finde en som ikke kræver vi køber cykler til lager og som vil sende cyklerne direkte til kunden. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en dyr fornøjelse at de skal sende direkte til kunden.  Det er jo lige netop ikke nogen fin aftale, når de ikke vil/kan opylde jeres behov. Hvad land er de fra ? 

Tilmeldt 25. Jun 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Slovakiet. Har du da kendskab til andre der kan opfylde vores behov?

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 07:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørg Ole Ritter. http://www.ritterplus.dk/

Han importerer selv cykler og så er han en flink mand :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er kun i Danmark vi har stel nr. på vores cykler, det er iøvrigt en meget normal problemstilling, på mit gamle cykelværksted var der værktøj, så vi selv kunne sætte et stelnummer på cyklen, altså slå det i metallet. Det skal siges at det var gammelt værkstøj, det var en del ældre end jeg er :)

Jeg tror iøvrigt selv at man kan købe mere avanceret udstyr til dette idag, men jeg er ikke helt sikker, jeg forlod branchen for 4 år siden.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rimelig simpelt at slå et stelnummer i en cykel med et sæt bokstaver fra fx. Harald Nyborg :)

MEN husk der er krav til både placering, og størrelse på bokstaver og tal!! 

Herudover så er det jo et problem at når du har slået stelnummer i stellet, så skal den jo lakeres igen..... det bliver sjældent pænt.

Med mindre du kan få dispensation til at have stelnummeret et andet sted...

Jeg ved også at nogle producenter af Carbon stel har dispensation til at montere stelnummer med klistermærke da et carbon stel vist ikke rigtig kan tåle at det bliver hakket ind i stellet.... det er dog kun noget jeg har hørt...

HUSK for i øvrigt også at sørge for at have et værksted i Danmark der kan servicere cyklerne. Der vil altid være en form for reklamation på cykler - de bliver jo brugt meget!

Hilsen Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Man sætter det som oftest under krankboksen, der kan man godt lave det pænt igen. Dog tager det lidt mere end 5 minutter, cykel skal jo også pakkes ud og måske også pakkes igen 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vedr. placering, så se dette - fundet online:

Stelnummeret skal som udgangspunkt placeres på enten sadelrøret eller kronrøret, men kan dog hvis stellets materiale gør, at det ikke kan indhugges i sadelrøret, placeres på kranken. I særlige tilfælde kan stelnummeret, med rigspolitichefens tilladelse, påføres på andre måder og steder. Tal og bogstaver i stelnummeret skal som udgangspunkt være hhv. mindst 6 og 8 mm høje og bogstaver skal altid være højere end tal. Igen kan rigspolitichefen dog tillade en afvigelse.

Hilsen Morten

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)