Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Haster: Valg af virksomhedstype/regler om moms

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg skal den 1/11-2017 flytte til Costa Del Sol i Spanien, Siden jeg var helt ung har jeg haft en naturlig interesse for at lave/redigere foto og film. Denne "hobby" vil jeg gerne forsøge at udvikle på med henblik på at skabe et "navn/brand" - som i det lange løb gerne må blive indbringende. I den forbindelse vil jeg gerne købe noget lidt mere peberet/professionelt udstyr end hidtil, hvilket ikke er med i mit "flyttebudget".

Jeg ser helst ikke at jeg bruger de penge jeg har lagt til side til andre ting skal bruges på udstyr.

Mit mål er at anskaffe mig udstyret inden jeg tager afsted - da vi skal køre derned, og kommer igennem utallige smukke områder og fede byer på vejen (som er en oplagt mulighed for at få nogle fede billeder/videoklip i kassen - samt. en sammenhængende video af turen derned). 

Det jeg gerne vil, er at dele ud af oplevelser, steder i verden jeg besøger osv. En form for fotograf der kaster billeder og videoer i hovedet på dig, der giver dig lyst til at følge med i mit liv og bringer nogle af verdens muligheder hjem i din stue. Jeg håber på jeg med tiden vil blive set - og på den måde kan opbygge et online-netværk der spænder bredt, med et stort antal af følgere kommer muligheden for indtægter, igennem sponsorater af produkter osv. Og så er der selvfølgelig altid muligheden for at håndtere foto/videojobs for personer/virksomheder mod betaling.

Men for at komme til sagen, så vil jeg høre jeres mening om valg af virksomtype jeg skal vælge, er det bare en enkeltmansvirksomhed jeg er ude i? Idéen er så at jeg vil købe udstyret i dette firma, og så kunne trække de 25% moms fra vel kapitalopgørelsen. Jeg ved godt det ikke gør udstyret billigere lige her og nu - men det ville jo kunne give lidt over tid. Mit andet spørgsmål er så, er det muligt at købe udstyr over afbetaling - og så stadig kunne trække momsen fra? Dette ville jo holde de pludselige udgifter nede, og fordele det over tid så jeg nemmere kan få det hele til at hænge sammen. I det forløb med virksomhedstarten vil der jo ikke være nogle indtægter i en længere periode - er dette problematisk, når jeg i princippet udelukkende bruger kameraet "privet" set udefra? Hvordan kan jeg kringle den? Kan jeg sælge mig selv om en Fritidsfotograf - eller hvad har i af input?

Jeg håber, for det første at mit inlæg giver mening - og at i kan hjælpe mig med at finde en løsning.

Mvh

Luca Rosenfeldt

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det forudsætter meget klart at projektet kaster noget ordentligt af sig, ellers vil skat givet ikke acceptere fradrag for udgift og moms til kamera og video fordi du vil ud og rejse.

De vil muligvis acceptere at du afskriver kameraet over dine indtægter, men du er ude i noget uden facitliste

Er det med succes - og får du en helt reel indtægt, så ser skat klart mildere på aktiver end hvis ikke og med rejse og køb af nyt udstyr, vil skat også let formode det bruges privat

Jeg tror jeg ville vende den med en revisor eller skat for ikke at få en kedelig overraskelse - den med ingen indtægter i længere periode kunne også blive til-  INGEN seriøse betydende indtægter over tid og så vil det hele rasle efter min bedømmelse. Det var noget helt andet hvis du var fotograf med en god stor omsætning og nu købte nyt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Sep 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, for det gode svar, John! Rejsedelen bliver af egen lomme, jeg er altså ikke ude i at forsøge at få rejseudgifter ind under et "firmadække" - jeg forstod dit svar som om du var i tvivl om dette. Jeg vil følge dit råd, og vende den med min revisor - kedelige overraskelser er jeg ikke interesseret i, nej.

Mvh

Luca Rosenfeldt

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg svarede kun for køb af kamera osv ikke for rejsen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)