Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejde i DK for italiener. Beskattes i DK eller I?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Mon i svarer hurtigt og jeg er landet rette sted?

Jeg tilbyder en italiensk virksomhed at repræsentere dem på en ferierejse i Danmark.

Har de ret til at opkræve skat m.m. herfor i Italien når de er italienere men jobbet udføres af mig i Danmark og jeg er bosat i Danmark?

Kan oplyse at jeg for år tilbage havde sommerjob i Italien og blev beskattet der.

Noget med en dobbeltbeskatningsaftale? Så det var ok dengang. Men nu?

Umiddelbart tænkte jeg, at jeg blot skulle oplyse som honorar og oplyse som B-indkomst i DK. Hvor er det korrekt at jeg beskattes?

Mvh

Lone

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er fuldt skattepligtig til Danmark. Arbejdet udføres i Danmark. Du skal derfor også betale din skat til Danmark.

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan forestille mig at den italienske virksomhed skal indberette det til deres skattemyndighed på samme måde som her i Danmark, dvs. som løn til ansat i udlandet hvor der ikke afholdes skat af. Både EU regler og DBO gør at du skal beskattes af lønindkomsten i Danmark, hvor du selv skal indberette det hos skat.

Dermed skal der ikke opkræves skat fra Italien og hvos der gør skal du have den refunderet.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 02:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er bosat i Thailand siden 2009.

For at jeg kunne sikre mig at jeg ikke blev beskattet i Danmark for det arbejde jeg udførte i Thailand meldte jeg med  ud af Danmark (kræver at man er ude af landet i mere end halvdelen af året). 

Her i Thailand betaler jeg så thailandsk skat af de penge jeg tager ud i løn (har mit eget thai firma her)

Så hvis du er meldt ud og får løn fra et firma i Italien skal du betale skat i Italien.

Er du IKKE meldt ud af Danmark skal du sørge for at kontakte SKAT og gøre dem OBS på din situation, ellers kan du pludselig stå og skal betale penge tilbage i SKAT.

Knæk og bræk med det.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)