Hej Aminoer Er der nogen der har gode links eller informationer omkring hvad den kommende GDPR lovgivning kommer til at betyde for små webshops? Med en lille webshop mener jeg en lille biks, der består af: Der er jo det central med "retten til at blive glemt", men hvad har det af konsekvenser for f.eks de ordrer der ligger i systemet? Betyder det at hvis en kunde ønsker det, så skal man "anonymisere" kundens ordrer? Man kan jo ikke slette dem, da de indgår i regnskabet. Hvad men f.eks. ens kundeservice mail? Hvis en kunde har skrevet til en mail, skal man så ind og fiske al kommunikation med kunden ud af mailboksen, og slette det? Og i hvilken grad er der krav til at disse ting er automatiseret? Hvad er der af overvejelser i forhold til Google Analytics, og ting som brug af remarketing osv.? Jeg synes det er komplekst for den lille forretningsdrivende at sætte sig ind i, og håber der kommer nogle klare retningslinier der er nemme at forstå :) |
Hej Morten,
Jeg vil kraftigt anbefale dig et medlemsskab af FDIH, da de arrangerer en del gratis kurser omkring GDPR, samt har en stor sektion på deres site (for medlemmer) omkring det.
Derudover har FDIH også rigtig mange andre spændende events og netværksmuligheder for ehandlere.
Af gratis ressourcer kan jeg anbefale dig denne artikel: https://geniads.com/eu-persondataforordning-markedsfoering/