Hej, jeg har brug for hjælp til hvordan man kan sende en regning ud til en kunde, som har ignoreret aflysningspolitikken og som derfor skal have en regning på halvdelen af behandlingens beløb. Hvordan kan jeg gøre dette? Er der lovgivning omkring dette? Jeg har ikke prøvet det før og jeg er også i tvivl om det overhovedet kan betale sig for en behandling, der koster 580,- Hvilke muligheder har jeg? De bedste hilsner Sabrina |
Altså, hvis du kan bevise, at kunden ved sin bestilling har accepteret at man skal betale for en halv behandling når man udebliver, så kan du jo i princippet sende vedkommende en regning.
Men jeg ville i dit sted nok lige stikke en finger i jorden. Hvis det aldrig er sket før, så har DENNE kunde jo i hvert fald heller ikke svigtet før. Jeg ville selv kun gribe til en fakturering, hvis en kunde gentagne gange og uden en god grund udebliver. Eller faktisk ville min bestillingsbog nok bare være konstant booket op, når en kunde ringer, som er udeblevet uden grund et par gange.
Jeg synes, du skal glemme alt om det og arbejde på at få (endnu) flere kunde i butikken i stedet :-)
Prøv at spørge din frisør næste gang, hvordan hun takler dette problem.