Jeg er praktikant hos Morning Train, som er et webbureau i Odense. Én af mine opgaver er at skabe mere synlighed og opmærksomhed på pop-up-softwaret Morning Catch.
Morning Catch er en gratis software, som kan bruges til f.eks. nyhedsbrevstilmeldinger, kontaktformularer og mange ting på dit website. Vores tests viser, at dem, der har brugt det, får 15% flere leads.
Jeg vil gerne høre jeres mening: Hvad er jeres holdning til pop-up-vinduer? Bruger I dem selv - og når I kommer ind som bruger på et website, tilmelder I jer så? Hvis ja - hvad får jer til at gøre det?
Er I nysgerrige på at lære mere om Morning Catch-produktet, kan I læse mere her: www.morningcatch.dk.
God weekend - og på forhånd mange tak! :slightly_smiling_face:
Pop-ups er træls, de placerer sig mellem den besøgende og indholdet, så det skal virkelig være vigtigt hvis man bruger dem. Nu er jeres hjemmeside jo selvfølgelig designet til at sælge et produkt, men det er ikke et vidundermiddel. De her "catch-all" implementeringer er ikke optimale og jeg ville langt hellere bygge det ind i siden, så det føles mere naturligt at tilmelde sig, gå videre til tilbuddet eller hvad det end måtte være.
Her er et af de værste eksempler jeg længe har set. Vi ved konverteringen er enormt høj på den slags sider, men det er en utrolig dårlig oplevelse for resten af de besøgende.
Hvis du ikke siger det til nogen, så vil jeg fortælle en hemmelighed...
Google hader Pop Up - Det ødelægger brugeroplevelsen.
Nå så meget hemmelighed er det nok ikke, men jeg så på en udenlandsk side at Google lader Pop UP tælle med når en side skal vurderes. Google er vilde med den gode brugeroplevelse og i den samlede vurdering er det altså et minus.
Om det er rigtig eller en fake nyhed, ved jeg ikke. Men personligt hader jeg også at få noget smidt i hovedet uden at have bedt om det. Nogle sider forlader jeg med det samme. Specielt dem med reklamer der ikke lukkes ned normalt.
Jeg havde Pop Up på min gamle side og folk skældte ud over det :-)