Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål omkring ansættelse af ungarbejder

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Rødekro
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 34
Fra  Meere ApS Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg skal til at ansætte en ungarbejder(en under 18) som skal arbejde fra mit kontor nogle gange i ugen.

Han skal ansættes i mit webbreau, men han kommer ikke som sådan til at lave noget der har med vores branche at gøre, mere ting som at gøre rent, også små opgaver som fx at ryde op i vores server, lægge ting i de rigtige mappe, tage noter til mails osv.

Jeg er klar over at vi skal have forsikring til ham.

Jeg er i tvivl omkring ansættelseskontrakt. Løn er vi enige om, men antallet af arbejdstimer er meget svingende. Nogle uger kan han arbejde tæt på 0 timer, og andre rigtig mange. Skal der stå noget om dette i kontrakten? Jeg tænker i forhold til hvis der skulle være en uge hvor han slet ikke arbejdede?

Jeg er faktisk generelt rigtig meget på bar bund, så alle inputs er velkomne.

Tak på forhånd.

Projektleder og udvikler hos Meere

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

De som vælger DataLøn som lønsystemvil blive hjulpet godt i gang. Hvis man ikke har arbejdet med løn før, er der mange ting at sætte sig ind i. Derfor tilbyder DataLøn et opstartskald, hvor de guider dig igennem de vigtigste ting, så du er klædt godt på til lønarbejde. 

Tilmeldt 25. Aug 17
Indlæg ialt: 24
Fra  Flexicu Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cristian,

Du skal bare sørge for at gøre lønnen timebaseret og skrive i kontrakten at antallet af timer kan variere fra uge til uge, men at du forventer ca. x antal timer om ugen i gennemsnit. 

Så kan jeg ikke se der skulle være nogle problemer.

Hilsen

Henrik

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 25. Aug 17
Indlæg ialt: 24
Fra  Flexicu Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

1) hvorfor skulle det i sig selv være et problem?

2) du kan ikke få funktionærstatus af at gøre (se dit eget link)

/Henrik

Tilmeldt 25. Aug 17
Indlæg ialt: 24
Fra  Flexicu Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

*rent :-)!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Flexicu:
) hvorfor skulle det i sig selv være et problem?

Nedenstående taler da vist for dig selv:

Flexicu:
2) du kan ikke få funktionærstatus af at gøre (se dit eget link)

Nu skrev trådstarteren følgende " også små opgaver som fx at rydde op i vores server, lægge ting i de rigtige mappe, tage noter til mails osv"

Det vil jeg da betegne som kontorarbejde!

Tilmeldt 25. Aug 17
Indlæg ialt: 24
Fra  Flexicu Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er interessant at du mener almindelige danske arbejdsregler for funktionærer er et generelt problem :-)!

Ud fra den info Christian har givet mener jeg ikke du vil blive "stemplet" som funktionær.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Flexicu:
har givet mener jeg ikke du vil blive "stemplet" som funktionær.

Nu er det jo ret så irrelevant hvad du mener i den sammenhæng. Det må handle om fakta så man ikke får problemer senere hvis det viser sig at det er en funktionær man har ansat.

Flexicu:
Det er interessant at du mener almindelige danske arbejdsregler for funktionærer er et generelt problem :-)!

Hvorfor er det interessant?

Det giver da klart en meromkostning! og mere bøvl med at skille sig af med medarbejderen.

Tilmeldt 25. Aug 17
Indlæg ialt: 24
Fra  Flexicu Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er på ingen måde irrelevant, hvad jeg mener idet jeg rent faktisk ved, hvad jeg snakker om. 

Hvis man vil begynde at spekulere en masse i at omgå/undgå almindelig dansk lovgivning så bør man måske helt holde sig fra at drive/opstarte en virksomhed.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)