Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny startet virksomhed og min partner er blevet arbejdsløs

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 17
Indlæg ialt: 1
Fra  Breniko Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle.

Vi er i den situation at vi er en ny startet virksomhed og i starten havede vi begge et fultids job ved siden af men nu er min partner blevet arbejdsløs.

og for at han kan få kontanthjælp skal han have en lønseddel fra firmaet.

og så mit spørgsmå.

hvordan laver jeg en lønseddel hvor der ikke indgår nogen penge da der ikke bliver udbetalt løn i nu. da omsætningen ikke er så stor at økonomien i virksomheden kan bære det.

de vil have at han har en lønseddel med interesse time hvodan laves det?

på forhånd tak for hjælpen.

ps. stavefejl er gratis

Tilmeldt 2. May 16
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skal han have en lønseddel for at få kontanthjælp?

Tilmeldt 30. Jun 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Få fat i et regnskabsprogram, så er det let og hurtigt. Jeg mener at Dinero light version giver dig mulighed for det - Bruger det dog ikke selv, så er lidt i tvivl. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Forstår ikke lige hvorfor lønseddel giver kontant hjælp - vel snarere tværtimod og så er det vel snarere at han iKKE kan få kontanthjælp fordi han har CVR nr hvor man ikke kan kontrollere om han har indtægt (der opspares osv)

jeg tror ikke lønseddel hjælper men du må da i alle fald ALDRIG lave en lønseddel uden der udbetales in løn med skatte indberetning der helt svarer til lønsedlen. Det ville jo være svindel. Lønseddel med timer uden løn kommer de ikke til at godkende vil jeg klart påstå. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Forstår ikke lige hvorfor lønseddel giver kontant hjælp - vel snarere tværtimod og så er det vel snarere at han iKKE kan få kontanthjælp fordi han har CVR nr hvor man ikke kan kontrollere om han har indtægt (der opspares osv)

jeg tror ikke lønseddel hjælper men du må da i alle fald ALDRIG lave en lønseddel uden der udbetales in løn med skatte indberetning der helt svarer til lønsedlen. Det ville jo være svindel. Lønseddel med timer uden løn kommer de ikke til at godkende vil jeg klart påstå. 

vh John Hannover

Enig med John omkring betragtningen.

I princippet kan man godt lave en lønseddel uden at udbetale løn til sig selv, hvis blot skatteindbetalingerne foretages. Rent juridisk skal der foreligge en ansættelseskontrakt mv., som retfærdigører ansættelsesgrundlaget. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det være der menes supplerende dagpenge?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Uanset hvad, så er dagpenge og kontanthjælp ikke beregnet til at bruges som løn til selvstændige. Det pisser mig sgu en smule af at læse dette.

Ærligt talt, så må manden få fingeren ud af rumpetten og få sig et lønnet job og så udføre sin del af jeres partnerskab ved siden af. Det er ikke mig, der skal betale hans indsats i jeres firma.

Hvis han er god nok til at indgå i et partnerskab i selvstændig virksomhed, så kan han også få job. Det er kun vilje, der mangler.

Hvis han ikke kan finde job, så kan han heller ikke have værdi for et firma.

Beklager sidespringet, men jeg bliver satme harm over at jeg og andre skatteydere skal betale for at I ligger og leger firma.

Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil tro at han skal bruge lønsedlen til at dokumentere at han bruger tid på firmaet, og derfor er aktiveret og ikke behøver at blive sendt i aktivering af kommunen.
Det er der som sådan ikke noget snyd eller fusk i.
De godtager det dog næppe, hvis der overhovedet ingen løn er, som de kan modregne i kontanthjælpen.
Er der bare en smule løn, vil de formentlig godtage det. Han skal dog stadig være aktivt søgende til et selvforsørgende job.

En anden mulighed, som måske kan være aktuel.
Som arbejdsløs kan du blive sendt i arbejde på kontanthjælp i op til tre måneder hvis jeg husker rigtigt og derefter i en periode med tilskud.
Det kræver dog at jeres firma laver en aftale med kommunen og det kræver at der er en realistisk formodning om at han kan blive ansat derefter til en løn der gør ham fri af kontanthjælp.
Det ved I nok bedst selv om er realistisk.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming:
Hvis han ikke kan finde job, så kan han heller ikke have værdi for et firma.

Det er kraftederme det dumeste indlæg jeg har læst i år. Og jeg behøver forhåbentlig ikke at uddybe det for dig. Skype-Angry

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ikke ondt ment men man skaber sin egen lykke og du bor desværre i Danmark hvor vilkårene for iværksætter er virkelig ringe og i får ikke nogen hjælpende hånd nogen steder medmindre du kan få nogle investorer smide penge ind i jeres firma.

Ellers er i på egen hånd .. både firma økonomi og privat økonomi.

P.s .. man kan ikke få kontant hjælp, dagpenge osv hvis man ejer et drift selskab.

Kifa tilbyder dagpenge hvis man kun ejer et holdingselskab og afvikler sit driftselskab!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)