Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsbrev

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 5/19/2005 2:23:01 PM Forfatter: Oscar Eg Gensmann Jimbo> Jeg kiggede lidt på groupmail pro og det ser jo ganske spændende ud, med en masse interessante funktioner. Der er dog en ting jeg falder over og det er at, det så vidt jeg kan se er et selvstændigt installeret program/løsning. Det betyder at virksomheder der køber det selv er ansvarlig for at opbevare e-mail-adresserne forsvarligt i forhold til lovgivningen, samt selv tager ''skraldet'' hvis den mailserver de sender ud igennem markeres som spamafsender ved et uheld eller ved en reel spamforsendelse. Det sidste er nok det vigtigste at tage højde for hvis man som mindre virksomhed benytter den slags programmer, da det er yderst frustrerende at konstatere at alle ens andre erhvervs e-mails ikke kan komme frem fordi man har brugt sin egen mailserver som afsender, og måske er blevet markeret i et par ''blacklists'' eller lignede. Bare et lille fif


Det er desværre en meget væsentlig problemstilling du tager op. Både thorborg.dk og spamfighter.com er listet i flere blackholes og de primitive anti spam programmer bruger dem til at bedømme hvad der er spam. Det betyder f.eks. at jeg ikke kan maile medlemmer af folketinget med min SPAMfighter konto, da de bruger Baracuda anti spam løsning der bruger de meget primitive blackholes.

 

Hvordan vi er endt der aner jeg ikke, men det er et meget stort problem for os, da det betyder at meget af vores kommunikation (fakturaer, licensnøgler, nyhedsbreve m.m.) bliver filtreret.

Og for at det ikke skal være løgn, vil de god damn it have penge for at tage os ud af listerne, hvem sagde afpresning...

Dbh Martin
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jimbo>

Det var da så lidt.

Fiffet går dog ikke så meget ud på mængden af mails du sender og hvorvidt din ISP lukker din adgang til at sende e-mails (igennem port 25, hvis den ikke allerede er lukket). Det er dog en anden problemstilling, som er en god ting at tage højde for også. Problemet er mere at, hvis bare en af dine e-mails bliver modtaget af en tilpas irriteret teknisk bruger, som mener ikke har tilmeldt sig, og derefter anmelder din forsendelse som spam til en af de mere kendte blacklists, eller nyhedsgrupper hvor man behandler den slags. Det er desværre ikke altid at alle er lige flinke til at sende en henvendelse til abuse@[ditdomæne.dk] for at høre hvad det drejer sig om.

Men som du nævner, værrer er det ikke end at man kan leve med risikoen et stykke hen af vejen. Som du nævner bør man dog nok overveje mere professionel hjælp hvis det er størrer og mere kritiske forsendelser det drejer sig om. Hvilket ikke bare er sagt fordi vi selv laver den slags. Nu så vi f.eks i dag at Børsens forlag har lavet en mail-brøler af format. Ligesom B&O, erhvervs og boligstyrelsen og Microsoft også har lavet. Utroligt hvad de kunne have sparet ved at tænke sig lidt om fra starten af
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes efterhånden at det er blevet lidt problematisk mht. nogle spam filtre. Der er meget post som går tabt. Den internet udbyder jeg har. Markere alt post som de mener er spam. Det er cirka 50% af alle de vigtige mails. Det er faktisk ret irriterende.


 

Mht. udsendelse af nyhedsbreve vil det vel altid være en risiko at nogen mener det er spam. Jeg har heldigvis ikke oplevet noget i den retning. Jeg vil dertil sige at der er én ulempe med group mail pro, at den ikke selve optager nye mails automatisk. Så det kræver man trykker på "subscribe" knappen en gang i døgnet.
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/20/2005 12:36:11 AM
Forfatter: Jimbo

Jeg synes efterhånden at det er blevet lidt problematisk mht. nogle spam filtre. Der er meget post som går tabt. Den internet udbyder jeg har. Markere alt post som de mener er spam. Det er cirka 50% af alle de vigtige mails. Det er faktisk ret irriterende.



50% af alle vigtige mails er da alt for meget - jeg ville klage til udbyderen og evt. bede dem sl� spam-filteret fra, s� jeg selv har mulighed for at installere den software jeg tr�kker.

Personligt k�rer jeg med en stribe antispaml�sninger - og nej Martin, ikke SPAMfighter, desv�rre. ;)
F�rst og fremmest k�rer jeg med greylisting - det betyder, at al indkommende post automatisk bliver afvist f�rste gang. Spammeres mailservere vil oftest ikke pr�ve at sende mailen igen, da den ekstra trafik sj�ldent st�r m�l med resultatet. For spammeren vil det se ud som om min e-mail-adresse ikke findes, og derfor er der ingen grund til at pr�ve at sende igen. Andre mailservere vil pr�ve at levere e-mailen igen indenfor 20 minutters tid, og der vil den s� ryge igennem.

Skulle en spammail alligevel slippe igennem greylisting, er spamassassin installeret p� mailserveren. Ud fra avancerede algoritmer beregner den en spam-score, og jeg kan s� p� min mailkonto s�tte en gr�nsev�rdi for hvor h�j spam-scoren m� v�re f�r mailserveren skal smide den i min spamfolder.

Dern�st har jeg, p� mailserverniveau procmail aktiveret - procmail giver adgang til at ops�tte avancerede regler for mails, og kan f.eks. bruges til at fordele e-mails i forskellige foldere.
Vi har vel alle pr�vet at have 2 - 3 e-mail-klienter sat op (selv kontrollerer jeg alle mine mailkonti hjemme, p� min laptop og p� kontoret), og det er mildt sagt et helvede at s�rge for, at alle 3 maskiner har samme ops�tning til at flytte e-mails til foldere. I stedet ligger filtreringen af mails p� mailserveren, og mails ender derfor i de korrekte mapper l�nge f�r jeg modtager dem lokalt. Smart! :)

Slutteligt bruger jeg Thunderbird som e-mail-klient p� alle 3 maskiner. Her tr�ner jeg det indbyggede spamfilter til at l�re hvad det m� betragte som spam og hvad det ikke m� betragte som spam. Alt i alt slipper ca. 5 - 10 e-mails igennem til Thunderbird p� ugebasis, og af dem markeres 1 - 2 ikke som spam. Dem klarer delete-tasten dog uden problemer. ;)

Bem�rk: F�r jeg fik de n�vnte antispam-l�sninger p� plads, modtog jeg min. 100 spam-mails dagligt. Det er alts� en forbedring der vil noget! :)

(Og s� kom vi offtopic - det beklager jeg, jeg er bare s� glad for mit setup! :))
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/20/2005 1:17:50 AM Forfatter: David Mc Nally
Dato: 5/20/2005 12:36:11 AM Forfatter: Jimbo

Jeg synes efterhånden at det er blevet lidt problematisk mht. nogle spam filtre. Der er meget post som går tabt. Den internet udbyder jeg har. Markere alt post som de mener er spam. Det er cirka 50% af alle de vigtige mails. Det er faktisk ret irriterende.


50% af alle vigtige mails er da alt for meget - jeg ville klage til udbyderen og evt. bede dem sl� spam-filteret fra, s� jeg selv har mulighed for at installere den software jeg tr�kker. Personligt k�rer jeg med en stribe antispaml�sninger - og nej Martin, ikke SPAMfighter, desv�rre. ;) F�rst og fremmest k�rer jeg med greylisting - det betyder, at al indkommende post automatisk bliver afvist f�rste gang. Spammeres mailservere vil oftest ikke pr�ve at sende mailen igen, da den ekstra trafik sj�ldent st�r m�l med resultatet. For spammeren vil det se ud som om min e-mail-adresse ikke findes, og derfor er der ingen grund til at pr�ve at sende igen. Andre mailservere vil pr�ve at levere e-mailen igen indenfor 20 minutters tid, og der vil den s� ryge igennem. Skulle en spammail alligevel slippe igennem greylisting, er spamassassin installeret p� mailserveren. Ud fra avancerede algoritmer beregner den en spam-score, og jeg kan s� p� min mailkonto s�tte en gr�nsev�rdi for hvor h�j spam-scoren m� v�re f�r mailserveren skal smide den i min spamfolder. Dern�st har jeg, p� mailserverniveau procmail aktiveret - procmail giver adgang til at ops�tte avancerede regler for mails, og kan f.eks. bruges til at fordele e-mails i forskellige foldere. Vi har vel alle pr�vet at have 2 - 3 e-mail-klienter sat op (selv kontrollerer jeg alle mine mailkonti hjemme, p� min laptop og p� kontoret), og det er mildt sagt et helvede at s�rge for, at alle 3 maskiner har samme ops�tning til at flytte e-mails til foldere. I stedet ligger filtreringen af mails p� mailserveren, og mails ender derfor i de korrekte mapper l�nge f�r jeg modtager dem lokalt. Smart! :) Slutteligt bruger jeg Thunderbird som e-mail-klient p� alle 3 maskiner. Her tr�ner jeg det indbyggede spamfilter til at l�re hvad det m� betragte som spam og hvad det ikke m� betragte som spam. Alt i alt slipper ca. 5 - 10 e-mails igennem til Thunderbird p� ugebasis, og af dem markeres 1 - 2 ikke som spam. Dem klarer delete-tasten dog uden problemer. ;) Bem�rk: F�r jeg fik de n�vnte antispam-l�sninger p� plads, modtog jeg min. 100 spam-mails dagligt. Det er alts� en forbedring der vil noget! :) (Og s� kom vi offtopic - det beklager jeg, jeg er bare s� glad for mit setup! :))


 

Hej David Mc Nally

 

Tak for dit input vedr. spam. Det var et meget interessant indlæg.

 

De Bedste Hilsener

Jimbo
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet et par scripts der gør det rigtigt godt. Det bedste er 1-2-all fra www.activecampaign.com - det er helt super, det eneste er skalerbarheden, som ikke er i top - men ved 900 modtagere bliver det slet intet problem.


Et andet er sendstudio 2004 - det er også godt, og kan findes på www.sendstudio.com.

 

1-2-all er lidt mere avanceret, men sendstudio lidt lettere.

 

Du kan iøvrigt tjekke for din hosts IP her før du går igang: http://www.dnsstuff.com/ ("Spam database lookup")

 

Vi udsender 2mio mails om ugen og der har vi fundet www.emailvision.com som de eneste i EU der har været i stand til at håndtere det. I DK har vi kun prøvet globase, og det var en dårlig oplevelse...mildt sagt.

 

:)

 

ditlev

 

www.onapp.com

Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Happypie.
Uanset hvilken løsning du vælger, vil jeg anbefale dig at du gør dig nogle tanker omkring layout, sikkerhed mv. inden. Hvad tænker modtageren af nyhedsbrevet?
Vi benytter selv www.ebrev.info (Oscar, som også har været på banen her tidligere) og kan kun anbefale det. Vi får virkelig meget positiv respons fra vores kunder - og får på den måde positiv branding.

Men hvordan ville de virke, hvis det ikke så lige så professionelt ud?

For os er det ekstremt vigtigt at vi virker professionelle ud adtil. Og det ville altså være synd at sige, at det er prisen på nyhedsbrevene der dræner vores konto. :-)


God fornøjelse med dit valg, uanset hvad det bliver.

Mvh.

Pouline
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil så anbefale at du overhovedet har nogle nyheder at sende ud..! (nok det vigtigeste mht. nyhedsbreve!).

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
?

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)