Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsfirma uden moms registrering?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Oct 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er ved at oprette min virksomhed og har i den forbindelse haft fat i A-Kasse og Skat og spurgt om alle mine spørgsmål og fået svarene så jeg ved at alt er på plads. Dog er jeg støt ind i et problem!

Jeg ringede tidligere i dag til Skat og blev viderestillet til den mest kompetente medarbejder de havde til mit spørgsmål, hvilket lød således...
"Jeg vil gerne oprette et firma hvor jeg kan sende varer uden for EU, altså export. Men samtidig vil jeg ikke moms registreres. Da jeg har læst man ikke kan få export-licens som PMV, vil jeg altså oprette et enkeltmandsfirma uden at blive momsregistreret. Kan jeg det?" 

Og svaret lød fra SKATS EGEN MEDARBEJDER "Ja det kan man godt det skulle der ikke være noget problem i."
Nu sidder jeg så her på Virk og vælger enkeltmandsvirksomhed der omsætter for under 50.000 om året og ikke vil momsregistreres og får at vide
"Fejl: Du har valgt at din virksomhed har en årsomsætning på under 50.000 kr og ikke er lønsumsafgiftspligtig. 
Du skal derfor ikke oprette en enkeltmandsvirksomhed, men kan med fordel i stedet oprette en personligt ejet mindre virksomhed (PMV)"

Og jeg kan ikke få lov til at komme videre. Har Skat medarbejderen bare lukket luft ud eller overser jeg noget? Jeg er bare ude efter at IKKE blive moms registreret samme tid med at jeg kan sælge uden for EU, kan det ikke lade sig gøre???

-Jannek Dam

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lovmæssigt skal du kunne, hvordan rent praktisk har jeg ikke prøvet - hvad med at vælge PMV og så derefter eksportregistrere og se om det så ikke går uden moms (du får måske spørgsmål om moms men kan bare ignorere)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Oct 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Har oprettet PMV som en start for et par timer siden og så tager jeg den der fra og ser hvad jeg kan og ikke kan.

Jeg syntes bare det lyder underligt hvis Skat's egen erhvervs personale ikke ved hvordan det fungere? Hvem gør så? Der står bare alle steder at man ikke kan exportregistreres som PMV, men jeg må jo se hvad jeg kan gøre. Der stod også et sted på Virk at man "som hovedregel" skal moms registreres hvis man er enkeltmandsfirma, men som sagt i min tidligere tråd, igen defination på hvad denne hovedregel er.

Måske at man kan opgradere fra PMV til enkeltmandsfirma uden at registreres til moms men at de bare ikke vil have på Virk at man gør det til at starte med da der som regel ikke er nogen grund til det? I don't know.

Det kræver nok nogle flere opringninger men hvis både Skat's medarbejdere siger man kan, og du også siger det lovmæssigt kan lade sig gøre, mon tro så ikke at man kan uden at skal igennem alt for meget gøjl. Jeg håber :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Når dit pmv er registreret så prøv at gå ind på virk og vælg under ændringer eksportregistreringen. Enig i at det er muligt men måske ikke det der har haft højest prioritering i de tekniske udfordringer som Erhvervsstyrelsen har.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

jldprints:

Jeg syntes bare det lyder underligt hvis Skat's egen erhvervs personale ikke ved hvordan det fungere? Hvem gør så? Der står bare alle steder at man ikke kan exportregistreres som PMV, men jeg må jo se hvad jeg kan gøre. Der stod også et sted på Virk at man "som hovedregel" skal moms registreres hvis man er enkeltmandsfirma, men som sagt i min tidligere tråd, igen defination på hvad denne hovedregel er.

Måske at man kan opgradere fra PMV til enkeltmandsfirma uden at registreres til moms men at de bare ikke vil have på Virk at man gør det til at starte med da der som regel ikke er nogen grund til det? I don't know.

Skat folk kender jo ikke specielt til erhvervsstyrelsen - men skal man registrere under 50 t og uden moms, så skal man sikkert registrerer PMV så det sikres man er klar over, at det er CVR uden moms man går i gang med
Derfra kan du så formentlig vælge eksport og eller importregistrering og så bliver du automatisk enkeltmands - ganske som hvis du registrerer moms

Jeg tror som ikke der er så meget hokus pokus i det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Oct 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fik registreret PMV og det var ikke muligt at blive eksportør.

Dog kunne jeg med det samme ændre min virksomhed til enkeltmandsfirma og moms-registrering, og eksport/import var alle seperate valg så det var nemt nok at kun vælge eksport/import og ikke regisreres til moms. Nu må vi se om det bliver godkendt ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

jldprints:

Fik registreret PMV og det var ikke muligt at blive eksportør.

Dog kunne jeg med det samme ændre min virksomhed til enkeltmandsfirma og moms-registrering, og eksport/import var alle seperate valg så det var nemt nok at kun vælge eksport/import og ikke regisreres til moms. Nu må vi se om det bliver godkendt ;)

Det er jo præcis det som jeg og Henrik har sagt - du gør alt for meget ud af det. Du starter som PMV hvis du vil være uden moms og så tager du hver pligt for sig. Jeg synes du gør for stort nummer ud af ikke at forstå rent ud sagt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Oct 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville såmen bare lige bekræfte hvordan det er i praksis hvis nu nogen i samme situation stødte ind i det samme problem. Som sagt når man opretter firma kan man ikke få lov at oprette enkeltmandsfirma uden moms, man skal altså oprette PMV og så ændre bagefter. Hvilket jeg ikke rigtig syntes gav mening. Men ingen ko på isen :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)