Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Han løb med den studerende

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 18. Oct 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Takker for dit svar. Det lyder på mange måder fornuftigt.

Jeg fornemmer at jeg har holdninger/følelser på dette område, som ikke de fleste.... det må jeg bearbejde

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Møbel:
Jeg fornemmer at jeg har holdninger/følelser på dette område, som ikke de fleste.... det må jeg bearbejde

Se, det mener jeg er et virkelig klogt og fornuftigt ræsonnement!!

Start evt. med at tale med en coach, psykolog eller andet der kan hjælpe dig med at afdække, hvad det er for følelser, du har i klemme her.
Når det er så er kortlagt og overvejet grundigt, kan du jo genoverveje om det stadig er et issue eller om arbejdspladsen fungerer fint som det er.

Tilmeldt 18. Oct 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birte

Takker for dit svar.

Faktisk har jeg talt med en coach. Den samme coach som min broder har anvendt. (længere forklaring). Hun har anbefalet at vi fandt andet sted til hende, men lod det tage den tid det ville tage... Den gav jeg hende ret i. Hun hævder at have informeret min broder om denne holdning....

Nu var dette den ultra korte version, som jeg fremlagde her... Jeg fornemmer med de indlæg der kommer, at man overser, at der er tale om et partner skab her.

Hvis man nu forestiller sig to kompagnonger + begge deres hustuer ansat i en mindre virksomhed... I min næse er det ren benzin. Derfor har jeg altid anset det som naturligt at livsledsagere ikke skulle blandes ind i virksomheden... ganske enkelt uprofessionelt. Det er en holdning jeg selv har og hvad jeg har hørt "hjemme fra". Min kone har været bekendt med det. Og nej- det er sikkert ikke noget der er blevet drøftet direkte med min broder, da jeg altid har følt det som en "standard". Ved ansættelse af ny direktør, beder man jo heller ikke ham om at afskrive sin rettighed til at ansætte hans egen kone.

Så ja -  der er opstået en skævvridning i særlig grad i det private og her er det langt fra mine følelser, som jeg prioritere...

Alternativet kunne jo være at jeg tilbød ansættelse af min kone, som kompetencemæssigt nemt kunne bestride flere typer af jobs - (GULP)

Mener netop at jeg har haft en fornuftig holdning til at holde Business and pleasure adskilt.

Nu står jeg som taberen...

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Møbel:

Alternativet kunne jo være at jeg tilbød ansættelse af min kone, som kompetencemæssigt nemt kunne bestride flere typer af jobs - (GULP)

Mener netop at jeg har haft en fornuftig holdning til at holde Business and pleasure adskilt.

Nu står jeg som taberen...

Jeg tror da bestemt, at du har gode og fornuftige holdninger til din forretning. Men det lyder OGSÅ som om du har nogle følelser i klemme. Derfor mit forslag. 

Nu er vi selv en "mand og kone-forretning", men jeg er bestemt ikke fortaler for at man altid skal prøve at få sin egen familie ind i firmaet.
Jeg mener bare at man først skal have sorteret i, hvad der er følelser og hvad der er rationale.

Jo, der er skam firmaer som ikke ansætter ægtepar/par og som tager konsekvensen, hvis romantikken blomstrer på arbejdspladsen ved at bede den ene part forlade firma eller afdeling. Det har I så ikke gjort, så måske bliver I bare nødt til at vente og se, hvad der sker.

Tilmeldt 18. Oct 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birte

Takker

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)