Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blev snydt i handel via QXL- er der nogle chancher jeg få pengene igen ???

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra esbjerg
Tilmeldt 3. Oct 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Ved ikke helt hvor min situation passer ind. derfor skriver jeg om den her...

Jeg vandt en Iphone 6s på QXL; resten blev afsluttet mellem mig og sælger via mobilpay...

Jeg vandt, betalte og fik også telefonen; men det viser sig at sælgeren er det største KLOVN, hvem ellers ville sælger et telefon som viser sig at være meldt stjålet et par måneder før ???) Telefonen viser sig at være stjålet fra et pakke center. Telefonen skal så, efter en snak med politiet, afleveres på politi gården. En bedrageri sag blev åbnet imod sælger. Jeg finder også frem til sælgerens arbejdes sted og kontakter hans chef (han er sous-chef der !?! hvis nogen kan tror det) Da det "kun" drejer sig om 2.030 kr. prøver jeg og forklarer situationen over for Spar chef; han mener ikke det er hans problem i den mindste .... og så føler jeg mig svindlet endnu mere; han havde engang en snak med medarbejderen; det forbavser mig at han tolererer sådan noget i den forretning han driver; man kan kun undrer sig hvad han ellers tolererer ???? Og JA, han fik alle beviserne på det; jeg kunne ikke drømmer at opdigter sådan noget. Et retssag er også i gang, da jeg ikke kan bare glemmer de penge.

Jeg vil også dele min oplevelser om ham på Trust Pilot, Facebook, og alle de andre steder jeg nu kan. Jeg har også sendt det hele til BT, da de har et større erfaring med svindel via nettet.

Alle dokumenterne jeg har vil jeg selvfølgelig gerne sætter til disposition, så i kan danner jer en komplet billede af selve situationen (mails mellem mig og sælger, mails fra QXL efter jeg vandt auktionen, politi anmeldelse, kommunikation med sælger og hans chef via Facebook, og alt det andet ….) Jeg har selvfølgelig prøvet at tage kontakt med sælger via telefon, mail, på Facebook og sms, men uden held. Ingen konkret svar fra ham om at returnerer mine penge; han er faktisk begyndt at truer mig med politi anmeldelse og retssag fordi han føler sig forfulgt .... Så, her er den; hvad synes i, hvordan ville i føler jer og hvad ville i gøre i min situation .... ville i bare afskriver pengene som tabt ??? Hvad kan jeg ellers konkret gøre for at få mine penge igen? Alle råd værdsættes. På forhånd tak.

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har du både nævnt kommunikation med sælger, sælgers chef samt politi. Jeg undrer mig dog... Hvad med kommunikation direkte til QXL? De må vel yde en form for køber sikkerhed :)

Fra esbjerg
Tilmeldt 3. Oct 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var deres svar; jeg troede også at de kan hjælpe mere....men , nej.

"Tak for din mail.
 
Du har gjort det rigtige ved at kontakte politiet. Det er politiet der behandler denne anmeldelse og sag omkring den pågældende person, de vil kontakte dig når de har behandlet sagen, også omkring spørgsmål vedr. erstatning.
Det eneste vi kan gøre herfra er at blokere brugeren, hvilket vi naturligvis har gjort nu pga. denne verserende politisag. 
 
Med venlig hilsen
 
Jonas Svensson"
Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

De svarer jo helt konkret på det spørgsmål som du sidder inde med. Dit spørgsmål går på "hvordan ville i føler jer og hvad ville i gøre i min situation .... ville i bare afskriver pengene som tabt ??? Hvad kan jeg ellers konkret gøre for at få mine penge igen?"

Hvis du læser hvad QXL skriver, så vent til sagen er behandlet og tag alt omkring erstatning med politiet :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ved, at han har pengene, kan du evt starte en civil retssag imod med krav om refundering af pengene samt erstatning for tidsforbrug i forbindelse med sagen...

Men før det er rentabelt, kræver det, at du selv kan finde ud af at føre sagen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra esbjerg
Tilmeldt 3. Oct 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Fik også en snak med politiet omkring dette; de kan ikke hjælper med at få pengene tilbage; det skal gå igennem retssystemet. Selv om han findes skyldig via politiets efterforskning af sagen kan de ikke tvinger sælger til at returnerer mine penge......Skal man virkelig gå igennem retssystemet ?

Fra esbjerg
Tilmeldt 3. Oct 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashin-Seller:

Hvad mener du helt præcis med rentabelt ?

Lige nu er jeg op på omkring 2150; fik sendt en påkravsskrivelse.

Men som jeg har forstået, skal jeg også sender et rykke, og bagefter 500 retssag. Så måske når det hele på 2.800 cirka kun i omkostninger (tilsammen), for slet ikke at nævne det tabte tid......Tak

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for info. Jeg vil aldrig brug QXL igen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

mimi:

Fashin-Seller:

Hvad mener du helt præcis med rentabelt ?

Lige nu er jeg op på omkring 2150; fik sendt en påkravsskrivelse.

Men som jeg har forstået, skal jeg også sender et rykke, og bagefter 500 retssag. Så måske når det hele på 2.800 cirka kun i omkostninger (tilsammen), for slet ikke at nævne det tabte tid......Tak

Hvis du ikke selv kan føre sagen, koster det hurtigt 10-25.000 kr at få en advokat på, og det er ikke rentabelt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra esbjerg
Tilmeldt 3. Oct 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

TAK TAK, men så springer jeg over at hyre an advokat; jeg har ikke nogen baggrund i lov og retssystem, men er sikker på jeg kan klarer sagen  ..... alle dokumenterne er mere eller mindre selv forklarende; jeg skal kun fremlægger min sag, eller er det mere ? Jeg har alt på skrift .... så medmindre han erklæres sindssyg eller fallit kan jeg ikke ser hvordan han kan vinder.....Men selv om jeg vinder i retten, hvornår og hvor sikkert er det at jeg få mine penge igen ?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)