Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smykke produktion, hvor et andet firma mener at have TM Jurahjælp

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Så søger jeg lidt jurahjælp igen.

På samme adresse er et enkeltmandsfirma, der producerer smykker og smykkedele.

Der er fra flere kunder, via sociale medier, fremkommet ønske om nogle specielle smykker. Der er fremsendt billeder fra en anden hjemmeside. Jeg søgte på flere sider, om der var TM på disse, men der kom intet frem.

Smykkerne blev produceret (af dele, som var på lager og ellers kan købes på via diverse webshops)

Der blev lagt billeder på hjemmesiden (vores smykkefirma's) og der har været godt salg i disse.

Nu er der modtaget anmodning om at fjerne disse, da afsender mener at have TM på disse. Dette kan stadig ikke ses på hjemmesiden.

Vil også lige nævne: Vores pris er kr. xxx,xx, den som mener at have TM, er prisen kr. x.xxx,xx.

Spørgsmål: Når der ikke er anført TM/patent, så kan alle jo lave det samme, eller med ændringer?

Alle input er jeg modtagelig for. Og lige checket igen, ingen TM/patent anført.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke have Trademark på designs, derimod kan der være ophavsret, designbeskyttelse mm.

Hvem der har ret, er umuligt at svare på ud fra ovenstående tekst. Der skal man ind og kigge på helhedsudtrykket mm, en ret omstændig proces...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fahion-Seller

Tak for dit svar.

Jeg har i mellemtiden talt med varemærkestyrelsen, som nu checker, efter den med sagsnummer, modtagne skrivelse.  Alle dele, som indgår, kan købes online og som sagt kan ALLE lave det samme.

VST meddeler, at der ikke er indgivet noget: patent, beskyttelse, mønsterbeskyttelse eller andet.

Head office er i andet EU-land og "konkurrent" skal fremlægge dokumentation for DK. Ellers er det nedtur - for afsender af skrivelse.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Hej Fahion-Seller

Tak for dit svar.

Jeg har i mellemtiden talt med varemærkestyrelsen, som nu checker, efter den med sagsnummer, modtagne skrivelse.  Alle dele, som indgår, kan købes online og som sagt kan ALLE lave det samme.

VST meddeler, at der ikke er indgivet noget: patent, beskyttelse, mønsterbeskyttelse eller andet.

Head office er i andet EU-land og "konkurrent" skal fremlægge dokumentation for DK. Ellers er det nedtur - for afsender af skrivelse.

Patent- og varemærkestyrelsen kan kunne tjekke registreringer. Ophavsret og design er ikke noget, som skal registreres, det opnås ved skabelsen af et værk. Det er kun den udvidede designbeskyttelse, som skal registreres...

Så modparten kan sagtens have rettigheder til de smykker, selvom det ikke står nogen steder.

Og at det kan laves af materialer, som kan købes online, er sådan set irrelevant. Alle dele til et maleri eller en vase, kan også købes online, det giver ikke andre rettigheder til at kopiere dem eller efterligne designet...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Patent- og varemærkestyrelsen kan kunne tjekke registreringer. Ophavsret og design er ikke noget, som skal registreres, det opnås ved skabelsen af et værk. Det er kun den udvidede designbeskyttelse, som skal registreres...

Så modparten kan sagtens have rettigheder til de smykker, selvom det ikke står nogen steder.

Og at det kan laves af materialer, som kan købes online, er sådan set irrelevant. Alle dele til et maleri eller en vase, kan også købes online, det giver ikke andre rettigheder til at kopiere dem eller efterligne designet...

Email fra Vare & Patentvaremærkestyrelsen:

Iht Patent - og Varemærkestyrelsen, så skal følgende oplyses:

1. Sagsnummer

2. Land

3. Dokumentation

Kan dette ikke oplyses, så har "sagssøger" tabt.

Og der er ikke "TM", "R", eller andet på hjemmesiden.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Fashion-Seller:

Patent- og varemærkestyrelsen kan kunne tjekke registreringer. Ophavsret og design er ikke noget, som skal registreres, det opnås ved skabelsen af et værk. Det er kun den udvidede designbeskyttelse, som skal registreres...

Så modparten kan sagtens have rettigheder til de smykker, selvom det ikke står nogen steder.

Og at det kan laves af materialer, som kan købes online, er sådan set irrelevant. Alle dele til et maleri eller en vase, kan også købes online, det giver ikke andre rettigheder til at kopiere dem eller efterligne designet...

Email fra Vare & Patentvaremærkestyrelsen:

Iht Patent - og Varemærkestyrelsen, så skal følgende oplyses:

1. Sagsnummer

2. Land

3. Dokumentation

Kan dette ikke oplyses, så har "sagssøger" tabt.

Og der er ikke "TM", "R", eller andet på hjemmesiden.

Enten har du forklaret det forkert til dem, eller også har de misforstået noget.

For ovenstående er ikke korrekt, og der skal ikke være TM, R eller andet på hjemmesiden, for at have ophavsret eller designrettigheder. 

Iøvrigt er det ikke Patent- og varemærkestyrelsen, som afgøre sådanne sager, det er domstolene...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fashion-Seller

Fashion-Seller:
Enten har du forklaret det forkert til dem, eller også har de misforstået noget.

Jeg har ikke forklaret det forkert, da jeg har fremsendt en kopi af "truslen".

Efterfølgende fik jeg meddelelse om "der er ikke noget registreret på dette firma".

Patent - og varemærke kan naturligvis kun hjælpe om, der er registreret noget på firmaet.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:

Hej Fashion-Seller

Fashion-Seller:
Enten har du forklaret det forkert til dem, eller også har de misforstået noget.

Jeg har ikke forklaret det forkert, da jeg har fremsendt en kopi af "truslen".

Efterfølgende fik jeg meddelelse om "der er ikke noget registreret på dette firma".

Patent - og varemærke kan naturligvis kun hjælpe om, der er registreret noget på firmaet.

Ophavsret og designrettigheder er ikke noget, man registrerer, det er noget, man automatisk får med skabelsen af et værk eller stil.

Så derfor passer det, som jeg skrev.

Du skrev selv følgende

"Kan dette ikke oplyses, så har "sagssøger" tabt."

Og her må jeg igen igen igen henvise til, at de rettigheder, som de evt kan have, ikke er nogle, som er registreret, da der ikke er tale om et varemærke eller patent, men derimod ophavsret eller designrettigheder...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:
Når der ikke er anført TM/patent, så kan alle jo lave det samme, eller med ændringer?
Nej helt galt. Designbeskyttelse kommer helt automatisk - tradmark er beskyttelse af et varemærke (og har kun at gøre med om du må bruge samme) - og man kan også officielt designbeskytte, men design er helt automatisk beskyttet - og det er det også selvom de vælger at kopiere design men ikke sætte varemærke (trademark) på

F.eks. modefirmaer som H&M, Bestseller designbeskytter normalt ikke hver model, men laver de noget specielt og du kopierer, så er det helt automatisk beskyttet

OM der er en kopisag vil afhænge af, om det oprindelige design har noget tilstrækkeligt unikt (du kan ikke beskytte noget der f.eks bare er en naturperle) og om kopien klart er taget fra det oprindelige

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/Designvaremaerkebeskyttelse.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for Jeres svar.

Det vil sige: Skovlen er opfundet af "Fiskars" og jeg laver en anden med et andet "håndtag". Denne er blevet solgt til diverse byggemarkeder. Uden nogle indsigelser. Og?

Tråden er startet med en sag om smykker. Dette omhandler et smykke, hvor kun eet emne er det samme.

Jeg tænker på: Den grå pølse, der er opfundet af xxx og kopieret af, for at nævne et navn, GØL (hvem der kom først, ved jeg ikke).
Så må der jo også have været "ballade" i den forbindelse.

Med andre ord: Jeg udvikler et smykke med xxx, yyy og zzzz mv., så er det mit "patent".?

Jeg har indsat kopi af skrivelse, har dog bemærket at der er anført "EF" og ikke "EU". Og navne er klippet ud.

Har lige checket på "kaldenavn" af smykket.

Der fremkommer 6 hjemmesider, med samme udformning?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)