Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding og drift selskab!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,
Håber der sidder et klogt hoved, som kan forklare mig noget.
3 personer går sammen om at starte en virksomhed. Alle 3 vil have et holding selskab som hver især ejer 33,3% af drift selskabet.
Alle holding selskaber er egentlige lidt passive, da de blot smider penge i drift selskabet.
Men hvordan laves årsregnskabet i holding selskaberne?
Der vil ikke blive udloddet udbytte de første 2 år. Skal der bogføres noget i holding? Udover de naturligvis ejer en del af et driftselskab.
Mvh. Rikke

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Man stifter først hvert sit holding som så sammen stifter drift

Uanset hvor passive de holding er skal de have lovpligtig arbejdsskadeforsikring uanset løn eller omsætning + regne med en pris til bankkonto og måske kan I ikke alle klare jeres årsrapport og selvangivelse for hver jeres holding -  mm så holding vil generelt have 4- 8.000 kr omkostning per år uanset hvad

Årsregnskab i holding består - ud over evt egne renter og udgifter af resultat fra datter - med 1/3 osv - og er ikke bare lige noget alle klarer -. Ja der skal bogføres i holding og ja der skal laves fuld årsrapport 

Se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html  og overvej om I bare skal stifte drift sammen med 1/3 hver eller om I skal have holding hver især

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan tilføje, at jeg har samme arbejdsskadesforsikring i mit Holding og dets selskaber, og altså til samme pris, som hvis det kun var ét enkelt firma. Jeg kan desuden anbefale, at I har hver jeres rådgivere, hvor overflødigt det end kan lyde. Husk ejeraftaler.

Tilmeldt 8. Jul 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John

Tilmeldt 8. Jul 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for information Jørgen

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:
Jeg kan tilføje, at jeg har samme arbejdsskadesforsikring i mit Holding og dets selskaber

Kan man godt det?

Bare lige nysgerrig, da vi (holding) har udvidet med et selskab mere

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg har bare fået skrevet det på. Det handler vist mere om antal medarbejdere end antal firmaer. Send en e-mail, så får du min kontaktperson.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Bare lige nysgerrig, da vi (holding) har udvidet med et selskab mere
ofte hvis man f.eks er eneste ejer og ansatte i begge - ellers normalt en vis ekstrapris


Er der f.eks tale om et drift der ejes af flere forskellige holding selskaber - vil det normalt være meget svært at få alle CVR på samme police da de har forskellige ejere - lige som det normal ikke vil gå hvis der er ansatte i begge men:

Er der EN ejer ET holding og ET drift (eller måske sågar to drift) og ENESTE ejer i det hele er en og samme uden ansatte - så tager de ofte alle med da det jo stadigt max dækker denne ene person.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)