Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogholder eller revisor?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har planer om snart at gå freelance, hvilket vil involvere en hel masse viden omkring skat, moms, årsregnskaber osv., som jeg ikke har... Jeg har prøvet at læse mig frem til svar, men føler ikke at jeg bliver klogere. Jeg ved i hvertfald, at jeg ikke kan gøre det her selv, men jeg er i tvivl omkring hvem jeg skal alliere mig med. Er det en bogholder eller en revisor? Eller er det begge?

Mvh. Casper Hansen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46492
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Formentlig en bogholder online i første omgang. det vil sikkert række fint og være billigere end egentlig revisor

Brug et regnskabsprogram og overvej at læse min bog Introduktion til regnskab som kan gøre det hele lettere for dig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig - eventuelt begge dele afhængig af hvor kompleks en selskabsstruktur og regnskab i øvrigt du ønsker dig. Hvis du starter med en bogholder, kan du jo håbe på, at hun/han kender sine begrænsninger og overlader til revisor, hvis det skulle blive komplekst. Når du alligevel har besluttet dig, så tag kontakt til én så snart som muligt, så du får startet det hele op så godt som muligt såsom registreringsdato, momsregistrering, bilagshåndtering osv.

Husk i øvrigt på, at 'revisor' ikke er en beskyttet titel. Det kan faktisk 'blot' være en selvlært eller en bogholder. Skal der være lidt pondus bag, skal det alt andet lige være en registreret revisor. Se mere her: http://www.fsr.dk/

Og så kan du få lidt inspiration til valg af regnskabsprogram her: www.regnskabsprogrammerne.datakons.dk

God vind!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)