Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du overtage mit projekt?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra 8420, Knebel
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er lidt omfattende og det vil tage nogle år at realisere det fuldstændigt. Til gengæld er det spændende og der kan være gode penge i det.

Budgettet er lagt an på, at det skal realiseres i Århus, men det kan også realiseres i København. Anden beliggenhed kan ikke anbefales.

Jeg opgiver at gå videre med det selv af flere grunde: dels synes min kone at jeg allerede laver for meget, dels vil jeg gerne have legetoys.dk til at fungere ordentligt og til at se ordentlig ud, dels er jeg 71 år og så har jeg altså 50 km til Århus.

Jeg er gerne med på sidelinien og jeg kan også støtte og rede tråde ud, hvis projektet pludselig ser lidt uoverskueligt ud. Jeg er vant til projektudvikling og det her er ikke værre end så meget andet. Du kommer ikke til at drukne i det.

Du kan læse om det her og jeg sender gerne det første budget.

Projektet bliver ikke overladt til alle og enhver. Men passer du og projektet sammen – og kun ´du er interesseret – er det gratis. Hvis flere er interesserede i det, laver vi en budrunde, men den tid, den glæde.

Du kan finde mere om det her: http://www.mjb8410.dk  og du kan altid skrive til mig på legetoys@legetoys.dk  Jeg får en email i gennemsnit hvert 22. minut døgnet rundt, så der bliver holdt øje med postkassen.

Siden http://www.mjb8410.dk er skrevet til investorerne.

Helge

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Er 12,5 millioner realistisk? Wunderland har kostet 16 millioner euro. Ellers en meget god ide.

Fra 8420, Knebel
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, 12,5 mio. må anses for at være realistisk. Det foreløbige budget viser, at vi ikke engang kommer i nærheden af en kassebeholdning på 0 i den første 4-årige periode (tiden indtil udviklingen er så langt, at projektet må anses for at være stabil forretning).

Brødrene startede i Hamborg med 2 mio. DM. Første gang, jeg så det, betalte jeg entréen i DM. Allerede dengang var det flot.

HVIS projektet skal konkurrere med Miniatur Wunderland, bør det kun i en vis grad konkurrere på størrelse. Den store kundeoplevelse ligger i vores tekniske formåen og der er sket en betydelig udvikling i de sidste 20 år. Med lyseffekter kombineret med teknik kan man se folk på rulletrapper som fortsætter på gaden udenfor, andre, der handler i butikker: først går de ind, så kan man gennem vinduet se, at de bliver ekspederet og så går de igen. Man kan opleve sig selv stå på gadehjørner og se de små biler køre forbi eller man kan stå på en togperron. Man kan med apps. selv tage kontrollen over tog, så andre tog, der påvirkes af handlingerne, tilpasser sig osv. osv.

Projektet skal ikke nødvendigvis realiseres af modelbaneinteresserede. Se det som en forretning der skal have en bred publikumappel. Der er tale om en innovativ virksomhed inden for modelbygning, elektronik mv. Projektmageren skal kunne motivere, tilrettelægge og holde overblik. 

Der er en masse modeller af alt muligt på museer og i parker for ikke at tale om Legoland. Folk elsker at se deres egen verden i miniformat.

Fra 8420, Knebel
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har måske ikke nævnt det tydeligt nok:

det koster næsten ingenting at sætte det i gang og i perioden op til stiftelse, skal du lægge måske 10 - 20.000 kr ud. Pengene skal refunderes af selskabet, når du har fået det i gang.

De 12,5 mio. kr skal betales af diverse indskydere (og af dig selv, hvis du også vælger at deltage). DIN opgave er at stå som lønnet projektleder og senere direktør for selskabet.

Udføres projektarbejdet rigtigt, har det lav risiko (jeg er der jo også, omend i baggrunden). Konceptet er gennemprøvet.

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes konceptet er vanvittigt spændende! Og synes de videoer jeg har set fra Hamborg har været yderst interessante! Har desværre ikke selv fået været dernede endnu!

Ved der også er nogle tanker omkring at bygge et lignende setup, i LEGO-klodser... Men det virker også til det er strandet lidt. Der er ikke sket meget den sidste tid hvert fald. http://worldofbricks.dk/ er linket til dem. Måske de 2 ideer skulle slås sammen?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helge

Jeg er PÅ.

Dog tror jeg at den rigtige vej vil være at finansiere via fonde og/eller investor

mail er på vej til din postkasse....

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra 8420, Knebel
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans.

Man kan desværre ikek samarbejde Lego med målestikforholdet 1:87. Alene i 1:87 fylder en bane ret meget, f.eks. vil en kilometer svare til 11,5 meter. Lego er i målestoksforholdet 1:45 og her svarer en kilometer til godt 22 meter.

Man kunne godt bygge en mindre Legobane ved siden af som legebane. Den ville sikkert have en stærk appel.

Venlig hilsen
Helge

Fra 8420, Knebel
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi tager lige en hurtig omgang til.

Det ER et stort projekt, Det kan realiseres på flere måder, men det her er så MIT forslag. Den der overtager det, bestemmer naturligvis selv, om det er den rette måde for hende (eller ham).

Pågældende skal naturligvis ikke lægge for meget arbedje i det, før der er så mange penge i det, at hun eller han kan få en ordentlig løn

Læs om det her: http://www.mjb8410.dk og skriv gerne til mig på legetoys@legetoys.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Dec 07
Indlæg ialt: 30
Fra  Circle of Things Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Dejligt med et projekt der sigter på turismen. Tror bestemt godt det kan gennemføres, især hvis der tænkes storytelling ind i projektet. F.eks. en historisk tur hvor man ser udviklingen af den danske transport infrastruktur. Lige fra postryttere til DSB's IC 4.

Måske koblet sammen med lidt virtuel reality, men så vokser projekt omkostningerne nok en del. 

Held og lykke, håber det bliver realiseret

www.giverr.dk  Giverr - Gaver direkt på telefonen, send mere end en hilsen 

Fra 8420, Knebel
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de pæne rod.

Den eneste grund til, at realisering ikke er i fuld gang er, at projektet ikke har mødt den rette person endu. Det kræver trods alt et vist format at løfte opgaven.

Selvfølgelig kan det laves, jeg er der jo også og er vi ikke lige så dygtige som tyskerne - eller bedre, faktisk?

Venlig hilsen
Helge

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)