Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår må en dansk web-butik reservere pengene?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er ved at implementere en betalingsløsning for en webshop, og er kommet i tvivl om lovigivingen. Webshoppen sælger varer på abonnement, og sender ud ugentligt. Kunderne opretter sig og vi laver en aftale hos en betalingsgateway om gemte kortoplysninger, så vi kan trække penge uden at kunden skal ind og betale hver gang. Standard abbonnement funktionalitet. :)

Man må ikke trække pengene inden varen er sendt (så vidt jeg ved), men må man gerne reservere pengene (authorize) inden, for at tjekke at kundens betalingsmetode fortsat virker? Det kunne være kortet er udløbet, der ikke er dækning eller noget tredje.

Må man det før man har sendt varen? Pengene bliver stadig først trukket (capture), når varen sendes.

På forhånd tak!

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus

Du må først reservere pengene dagen hvor betalingen skal foretages. Du kan godt autorize om morgenen for så at trække pengene på kortet senere samme dag. Så kan du også nå at få en forhåndsgodkendelse fra f.eks. E-Pay.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for dit svar.

Det svar fra forbrugerombundsmanden henviser dog kun til hvornår man må trække pengene, ikke hvorvidt man må reservere dem tidligere.

I dette tilfælde trækker vi endda først pengene dagen efter varen er sendt, samtidig med kunden modtager varen. Det gør ingen praktisk forskel for os her, om vi faktisk modtager pengene et par dage før eller senere.

Det er simpelt hen et spærgsmål om at kunne give kunden tid og mulighed for at opdatere sine betalingsoplysninger, hvis der skulle være noget i vejen.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Epay beskriver det i deres betingelser. Men ellers ring, så kan de svare dig med det samme.

Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars,

Tak for dine svar. :)

Jeg har ikke kunnet finde det på epay's website. Måske søger jeg på noget forkert?

I dette tilfælde er det quickpay, som jeg bruger, så jeg må spørge dem på mandag - men var egentlig på jagt efter et svar ift. lovgivningen på området, for at være sikker.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

http://tech.epay.dk/da/recurring

Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars, tak for dit svar.

Jeg har læst siden igennem og kan ikke finden nogen steder, hvor der står noget om hvor tidligt man må reservere/authorize betalingen. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

hvad er det for varer I sælger? og hvem er jeres indløser ?

normalen v. recurrings er ikke at lave en authorize lang tid før capture.

Jeg har faktisk ikke set det reguleret noget sted. I givet fald det er reguleret er det bestemt i jeres aftale m. jeres indløser.

vh

thomas, QuickPay

Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Det er faktisk lige netop Quickpay kunden bruger - med Clearhaus. :)

Varerne er fødevarer på abonnement. Det sendes hver torsdag, modtager fredag. Jeg ville lave authorize lørdagen før og capture fredag.

På den kan vi sende kunden en mail om at opdatere deres betalingsoplysninger - og de har nogle dage til at få det fikset, hvis de fortsat vil have produktet.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)