Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A4-flyer på Facebook?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg laver løbende en A4 flyer med et aktuelt tilbud.
Jeg kunne godt tænke mig at poste den flyer på virksomhedens Facebook-side også, men er lidt i tvivl om hvordan det gøres bedst.

Skal jeg bare lave en JPG-fil og poste den som et foto?
Er usikker på læsbarheden og beskæring på forskellige skærmformater.

Så vidt jeg ved kan kan Facebook ikke håndtere PDF-filer.
En workaround kunne evt. være at uploade PDF-filen eksternt og så poste et link med et billed. Nå man klikker på billedet åbner PDF-filen.
Er dog usikker på om det er hensigtsmæssigt på mobile enheder.

Hvad gør I og er der andre muligheder, som jeg ikke har overvejet?

Jeg laver løbende en A4 flyer med et aktuelt tilbud.

Jeg kunne godt tænke mig at poste den flyer på virksomhedens Facebook-side også, men er lidt i tvivl om hvordan det gøres bedst.

 

Skal jeg bare lave en JPG-fil og poste den som et foto?

Er usikker på læsbarheden og beskæring på forskellige skærmformater.

 

Så vidt jeg ved kan kan Facebook ikke håndtere PDF-filer.

En workaround kunne evt. være at uploade PDF-filen eksternt og så poste et link med et billed. Nå man klikker på billedet åbner PDF-filen.

Er dog usikker på om det er hensigtsmæssigt på mobile enheder.

 

Hvad gør I og er der andre muligheder, som jeg ikke har overvejet?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lave filen som et billede - jpg, da ikke alle enheder umiddelbart håndterer pdf på den måde du forventer.
Nogle vil åbne og vise filen korrekt, andre vil genkende formatet og starte en download istedet for.

En tredie mulighed er at pdf ikke genkendes og afvises.

1) Derfor vil et billede være en løsning som alle kan genkende. stadig hvor du bruger et lille billede på FB, enten som et udsnit eller som en miniature.

2) En anden mulighed er at lave flyeren som en Responsiv html-fil, så du får tilgodeset de håndholdte enheder på bedste vis,

det vil helt klart også give den bedste konvertering. Og kan bedre benyttes i forhold til SEO, da du kan beholde de gamle filer/sider som arkiv-materiale, de vil derfor stadig give seoværdi, selvom indholdet med tilbud måske ikke længere er gældende.

Det betyder lidt mere arbejde for dig, for at klargøre filen til responsiv html, men vil lønne sig på den lange bane.

Derfor ville jeg vælge min løsning nr. 2 - ikke nogle af dine forslag

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar og et en spændende vinkel omkring en Responsiv html-fil

Mht. SEO, så troede jeg egentlig slet ikke at opslag eller link på Facebook blev indekseret eller fulgt af Google.

En Responsiv html-fil lyder noget omstændig, så jeg hælder nok mest til en JPG-fil.
JPG er dog ikke så heldig til en side med tekst. PNG eller GIF ville være lang bedre, men de understøttes så vidt jeg ved ikke af Facebook.

Tilmeldt 24. Oct 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav filen som et billede, det er det eneste der fungerer på Facebook, hvis du laver det som pdf med et eksternt link, så er der ikke lige så mange der ser det, da de aktivt skal trykke på noget.

Find dit næste selskabslokale på https://www.selskabslokaler.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)