Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til told på returvarer kunder uden for EU

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er ved at lave en webshop der skal sælge varer til private i og udenfor EU

Jeg er i tvivl om processen for når kunder vil returnere en vare fra fx USA.

Jeg vil gerne undgå at jeg skal betale told for en vare, som en kunde sender retur til mig fra fx USA.

Er der en bestem formular/tekst, som kunden skal vedlægge varen, som jeg kan give kunden inden vekommende sender den retur og som jeg fx kan opsætte på mit website?

Vedlægger i en returetiket til kunder udenfor EU eller lader i dem selv gå på posthuset i deres lokale område?

Eller hvad gør i andre?

Venligst 

Mikkel

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver ikke hvad land varerne bliver sendt fra til kunderne?

Mikkel Hjorth:
Vedlægger i en returetiket til kunder udenfor EU

Hvordan vil du få det til at hænge sammen økonomisk, hvis du skal betale retur fragten fra lande udenfor EU?

Tilmeldt 29. Oct 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Varerne bliver sendt fra Danmark til kunderne i USA.

Det som er vigtig for mig at forstå er, hvordan man undgår at eventuelle returvarer fra en kunde bliver stoppet i tolden i Danmark da de jo er på vej tilbage fra en kunde i USA.

Skal man få sin kunde til at vedlægge dokumentation for varekøbet i form af tidligere faktura og en indikation af at der er tale om et produkt der bliver sendt retur. Er der en officiel måde at gøre dette på?

Venligst

Mikkel

Tilmeldt 29. Oct 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skulle der sidde nogen med samme spørgsmål, så har jeg fundet frem til svaret ved at kontakte SKAT.

Kunden der befinder sig udenfor EU og som sender sin vare tilbage til dig i Danmark, skal overfor speditøren fortælle at der er tale om en returvare.

Der findes ikke en special process, så for at undgå at varen ryger i told i EU når den kommer tilbage, så skal kunden altså bevise sammen med varen at det er en vare der sendes retur.

/Mikkel

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Hjorth:
skal overfor speditøren fortælle at der er tale om en returvare.

I praksis kommer det nok næppe til at fungere, hvordan vil du fortælle postvæsenet det? Du kommer nok næppe uden om at skulle betale fortoldninggebyr hos Post Nord.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Ravn. Det er en rimelig omstændig procedure at få betalt told tilbage. Dokumentationskravene fremgår af SKATs juridiske vejledning. Det skal være varer med nogen værdi for at økonomien står mål med den indsatsen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)