Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis jeg acceptere UK VAT/Moms

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har gået og spekuleret over noget. Min dropshipper i UK fakturer mig med engelsk moms/VAT. Er ikke sikker på om han er momsregistreret eller ej. Det er mindre vigtigt. Det jeg vil finde frem til er om jeg skal makke med købsmoms taget i betragtning af at jeg acceptere at betale den engelske VAT som en del af omkostningen for produktets samlede indkøbspris.

Hvis vi siger at varen koster 100 kr incl fragt + VAT 20 kr = 120 kr. Jeg betaler de 120 kr som så er købsprisen. Denne vare bliver så solgt videre genne mig til en privat kunde i et andet EU land for 250 kr incl fragt.

Skal jeg da stadig beregne købsmoms og salgsmoms, eller kan jeg undvære købsmoms og så kun beregne salgsmomsen, som så vil skulle betales til SKAT.
Da jeg alligevel ikke kan få refunderet de 20kr og da min leverandør ikke er i DK er der vel principielt set ikke nogen grund til at beregne og betale en købsmoms? 


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber jeg forstod hvad du skrev . men hvis du skrev, at du modtager en vare med UK moms fra en englænder selv om du har opgivet dit moms nummer til denne så er det korte svar at den engelske moms må du naturligvis ikke trække fra som købsmoms OG du må heller ikke trække udgiften til den fra som udgift skattemæssigt, da det er en udgift der er driften uvedkommende da du selv har valgt at acceptere det ,frem for finde en anden leverandør uden forkert UK moms

Hvis du derfor får en regning på 119 kr ink UK moms - så skal du bogføre så kun de 100 kr  (forudsat UK moms er 1%) kommer som udgift og de 19 kr er så en privat hævning - eller skal skattemæssigt korrigeres bort så resultatet til skat går op med alt det du har betalt i forkert UK moms

Find en anden leverandør

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Oct 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar endnu en gang John ;)

Har dog lige fået svar fra min leverandør, som gerne vil fratrække den UK moms hvis jeg bare giver ham mit moms nummer. Det vil jeg selvfølgelig gøre. 

Var dog også nødt til at forklare at hvis det havde været en b2c handel havde han self haft ret til at kræve UK momsen
For i sidste ende, så sælger han jo til mig og ikke min kunde, men han sender den bare til min kunde. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at du skal opkræve dansk af dine b2c salg indenfor EU.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)